De__: PERPAS:RAL:UPV
A_: USUARIOS
cc: PERPAS
Tema: FONDO AYUDA SOCIAL P.LABORAL
Anexos: A:NORMAS.TXT
-----------------------------------------------------------------
Adjunto remito las normas sobre la distribución del Fondo de
Ayuda Social para el Personal Laboral que presta servicios en las
Universidades de la Comunidad Autónoma Valenciana.
Las solicitudes se encuentran a disposición de los interesados en
el Servicio de Gestión de Personal (Negociado del PAS).
El plazo de presentación de instancias finalizará el día
14 de octubre de 1993.
Para obtener esta información, pulsar F2.
SERVICIO DE GESTION DE PERSONAL
PAS
Normes sobre la distribució del «fons d'ajudes socials» establert a
l'article 29, punts 2 i 3, del Conveni col× lectiu del personal laboral
que presta serveis a les universitats de la Comunitat Autònoma
Valenciana
La Comissió d'Interpretació, Estudi i Vigilància, constituïda d'acord
amb l'article 4 del Conveni col× lectiu del personal laboral que
presta serveis a les universitats de la Comunitat Autònoma
Valenciana, per donar compliment a allò que estableix l'article 29 de
l'esmentat Conveni, acorda la distribució del fons d'ajudes socials
constituït als punts 2 i 3 de l'article 29, i estableix així mateix les
normes que s'han d'observar per sol× licitar i concedir aquestes
ajudes.
Fons d'ajudes socials
1 Distribució
A. Fons educatiu 1992
B. Fons d'assistència social
C. Fons d'ajudes a discapacitats psíquics i físics
A Fons educatiu
A.1 Jardí d'infants. La Universitat abonarà fins a un màxim de
40.000 PTA anuals d'ajudes per a guarderies, en concepte
d'ensenyament i transport, per a fills de treballadors que
presten serveis a les universitats de la Comunitat Autònoma
Valenciana, les edats dels quals han d'estar compreses entre
els 3 mesos i els 4 anys.
A.2 Per cursar estudis d'EGB tant en col× legis privats com públics
s'estableix una ajuda màxima de 25.000 PTA anuals per a tota
mena de despeses, excepte transport.
A.3 Per cursar estudis d'ensenyaments mitjans no universitaris i
COU, les ajudes màximes s'estableixen en 30.000 PTA anuals per
a tota mena de despeses, excepte transport.
A.4 Per cursar estudis universitaris, les ajudes màximes
s'estableixen en 50.000 PTA anuals per a despeses de material.
Les ajudes dels punts A.3 i A.4 seran abonades als treballadors de
l'administració universitària valenciana que cursen estudis per tal
de superar els coneixements acadèmics que ja posseeixen.
Les ajudes enumerades a l'apartat A poden ser demanades per tots els
treballadors laborals fixos de les universitats de la Comunitat
Autònoma Valenciana.
B Fons d'assistència social
B.1 Les universitats constituiran un fons d'ajuda social, controlat
i administrat per la Comissió Paritària, per a l'atenció de
pròtesis oculars, auditives, dentàries, ortopèdiques, vehicles
de minusvàlids, etc.
B.2 Els límits màxims de les ajudes econòmiques que es poden
concedir pels conceptes expressats són els que segueixen:
a) Per a pròtesis auditives (audiòfons), ajudes fins a 50.000
PTA.
b) Per a pròtesis dentàries (dentadura completa superior
i/o inferior, tractaments d'entodòncia i ortodòncia, etc.),
ajudes per l'import total si no passen de 20.000 PTA, i fins
al 75% del seu import si superen aquesta quantitat, i
sense que les ajudes que es concedesquen en aquest segon
cas puguen ser superiors a 50.000 PTA ni inferiors a 20.000
PTA.
c) Per a pròtesis oculars (ulleres completes, ulleres
bifocals completes, renovació de vidres o muntures, lents
de contacte i renovació de lents de contacte), un màxim
de 25.000 PTA.
d) Per a pròtesis ortopèdiques i vehicles de minusvàlids. Es
poden concedir ajudes fins a 6.000 PTA per a calçat
ortopèdic, incloses plantilles; 3.000 PTA en concepte de
plantilles per a peus plans o torts, i ajudes fins a 50.000
PTA per a vehicles de minusvàlids.
De les ajudes de l'apartat B en poden ser beneficiaris els
treballadors laborals de les universitats de la Comunitat Autònoma
Valenciana i els components de la unitat familiar (si viuen al
domicili familiar), sempre que no perceben cap retribució laboral.
C Fons d'ajudes a discapacitats psíquics i físics
Tot treballador laboral de les universitats de la Comunitat
Autònoma Valenciana que tinga a càrrec seu un fill discapacitat
físic o psíquic i/o cònjuge que no puga realitzar cap activitat
retribuïda percebrà una ajuda d'un màxim de 50.000 PTA anuals. Per
percebre aquesta ajuda és un requisit indispensable la declaració de
discapacitació expedida per l'organisme competent i la justificació
de les despeses requerides en el procés de recuperació i/o
rehabilitació.
En casos excepcionals, que considerarà la Comissió, es podran aprovar
ajudes complementàries a les rebudes per alguns dels règims de la
Seguretat Social.
2 Requisits i sol× licituds
Les persones interessades han d'adreçar la sol× licitud n segons els
models que figuren com a annexos a aquesta convocatòrian a la
Comissió d'Interpretació, Estudi i Vigilància, per mitjà del Servei de
Personal, del dia 15 de setembre al 14 d'octubre de 1993
inclusivament, tenint en compte que han d'omplir sempre el model de
petició d'ajuda del fons social i l'imprès A, B o C, segons el tipus
d'ajuda que sol× liciten).
Les sol× licituds han d'anar acompanyades de la documentació
ressenyada més avall, referida sempre a les despeses que per aquests
conceptes s'hagen produït entre l'1 de gener i el 31 de desembre de
1992. Seran nul× les les instàncies que no vagen acompanyades de la
documentació següent:
a) Fotocòpia de la carta de pagament de la declaració de la
renda de l'últim any, i/o fotocòpia de l'imprès de la
declaració en què figure la base imposable, segellades
per la delegació d'Hisenda o entitat en la qual es
presentà la liquidació, i també la relació de les
persones a càrrec del/de la cap de família que figuren
en la declaració i, igualment, declaració dels rendiments
de les activitats empresarials, professionals o
artístiques, sia en estimació directa, sia en estimació
objectiva singular.
b) Per a les sol× licituds del fons educatiu (CURS 1992-93):
- Certificat de trobar-se matriculat en centre oficial
o privat, en el qual figure la quantia mensual que es
paga.
- Factures originals de les despeses al× legades.
- Per a estudis d'ensenyament universitari, fotocòpia de
l'imprès de sol× licitud de matrícula segellada per
l'entitat bancària on haja estat abonada.
- Documents acreditatius d'haver aprovat completament
el curs anterior o tenir aprovades, el 30 de setembre
del curs anterior, les assignatures de què es va
matricular.
c) Per a les sol× licituds del fons d'assistència social (1992):
- Factures o documentació que calen per a acreditar la
petició.
- Certificat de l'INSS en què es faça constar que l'ajuda
sol× licitada no és atesa per aquest organisme (per als
casos a què es fa referència en l'apartat B.2.d).
- Certificat acreditatiu que no s'és beneficiari d'un
altre tipus d'ajuda econòmica per a aquesta finalitat
per part d'entitats públiques.
d) Per a sol× licituds del fons d'ajudes a discapacitats
psíquics i físics (1992):
- Certificat del cobrament de l'ajuda que l'INSS
concedeix en aquests supòsits.
- Si, per les característiques de la patologia, no es
disposa de cap document, s'ha de presentar un
certificat actualitzat del metge de Medicina General
o especialista de la Seguretat Social amb competència
en la matèria (psiquiatre, psicòleg).
- Acreditar la convivència dels beneficiaris amb el
sol× licitant. A aquest efecte, s'ha de presentar un
certificat de convivència expedit per l'ajuntament
corresponent.
- Acreditació expressa del col× legi o centre de
rehabilitació que la persona afectada rep educació
especial o teràpia rehabilitadora.
- Certificat o factura de la quantitat que la persona
interessada abona realment al col× legi o centre (cost
anual), desglossat per conceptes.
- Acreditar, mitjançant certificat de l'INSERSO, si es rep
o no ajuda d'aquest organisme.
e) Si els dos cònjuges treballen:
- Certificat de l'empresa o entitat en què preste els
seus serveis el cònjuge, pel qual s'acredite que no és
beneficiari d'un altre tipus d'ajuda econòmica per a
aquest fi.
f) Declaració del sol× licitant que són certes les dades
exposades en la sol× licitud, i de conèixer les bases i
l'obligatorietat inexcusable d'adjuntar la documentació
requerida en cada una de les sol× licituds d'ajuda.
3 Concessió d'ajudes
3.1 Transcorreguts els terminis fixats anteriorment, es reunirà la
Comissió d'Interpretació, Estudi i Vigilància del Conveni,
constituïda paritàriament per les centrals sindicals signants
del Conveni i representants de l'administració de les
universitats de la Comunitat Autònoma Valenciana, els quals,
en vista de les sol× licituds rebudes i acompanyades dels
requisits abans assenyalats, i vist el barem que s'estableix al
quadre annex I, concedirà, seguint l'ordre de puntuació, les
ajudes i quantitats màximes establertes en cada un dels fons.
3.2 Si els recursos pressupostats no són suficients per a atendre
totes les sol× licituds presentades, la Comissió establirà la
distribució del pressupost disponible entre els diversos grups
de fons, i les ajudes es concediran per ordre de puntuació de
les sol× licituds d'acord amb el barem. En aquest cas, es podran
modificar les quanties establertes anteriorment.
3.3 La selecció s'efectuarà tenint en compte els ingressos anuals
íntegres de la unitat familiar, menys les despeses deduïbles
consignades en la declaració de l'impost sobre la renda de les
persones físiques, i el nombre de persones a càrrec del/de la
cap de família que figuren en aquesta declaració, segons el
barem de l'annex I.
3.4 Si durant el procés de concessió de les ajudes, o posteriorment
a aquest, la Comissió té coneixement que la informació
subministrada pel sol× licitant no s'ajusta a la realitat, l'ajuda
no li serà abonada i, si escau, el beneficiari quedarà obligat
a reintegrar l'ajuda que li haja estat atorgada.
3.5 Si una vegada resoltes totes les sol× licituds d'ajudes
presentades no s'ha esgotat l'import fixat amb aquesta
finalitat per a l'exercici pressupostari corresponent, la
Comissió d'Interpretació, Estudi i Vigilància podrà considerar
altres sol× licituds presentades per a supòsits que no
s'inclouen en aquestes normes.
Volver a la página principal | Acceso al servidor de la UPV |