|
Curs |
Hores |
Edició |
Data |
Horari |
Lloc de realització |
* |
Els serveis virtuals en biblioteques universitàries |
25 |
Alacant |
|
|
|
* |
Llenguatge administratiu en valencià i castellà |
25 |
Alacant |
|
|
|
* |
· Eines per a l’edició de pàgines web |
30 |
Alacant |
|
|
|
* |
· Pautes de prevenció i patologies de la veu |
20 |
Alacant |
|
|
|
* |
· Eines per a l’edició de pàgines web |
30 |
Castelló |
|
|
|
* |
Factor humà: el desenvolupament de les persones a les AP |
25 |
Elx |
|
|
|
* |
· RLT. Anàlisi i valoració de llocs de treball |
21 |
Elx |
|
|
|
|
La nova llei universitària i la seua incidència en la universitat valenciana |
25 |
València |
Del 13 de juny al 23 de juny |
De dilluns a dijous de 16.00 h a 19.00 h excepte l’últim dia que serà fins a les 20.00 h |
FOREM, carrer Indústria, núm. 10 |
|
El principi d’igualtat entre gèneres |
25 |
València |
Del 30 de maig al 9 de juny |
De dilluns a dijous de 16.00 h a 19.00 h excepte l’últim dia que serà fins a les 20.00 h |
FOREM, carrer Indústria, núm. 10 |
|
· Microsoft Access 2000 |
30 |
València |
Del 6 de juny al 21 de juny |
De dilluns a dijous de 16.00 h a 19.00 h |
FOREM, carrer Indústria, núm. 10 |
|
· Microsoft Excel 2000 |
30 |
València |
Del 18 de maig al 2 de juny |
De dilluns a dijous de 16.00 h a 19.00 h |
FOREM, carrer Indústria, núm. 10 |
|
· Eines per a l’edició de pàgines web |
30 |
València |
De l’1 de juny al 16 juny |
De dilluns a dijous de 16.00 h a 19.00 h |
FOREM, carrer Indústria, núm. 10 |
CURSOS FORMACIÓ CONTÍNUA ÀREA PÚBLICA CCOO PV. SECTOR UNIVERSITAT. 2005.
|
CURS |
OBJECTIU |
CONTINGUTS |
ADREÇAT A |
|
Els serveis virtuals en biblioteques universitàries |
Prestar serveis virtuals a les biblioteques universitàries a fi que aquestes puguen servir de vertaders suports per a programes acadèmics, d’investigació i d’extensió, i permeten una major accessibilitat i una millora de la qualitat del servei final que s’ofereix a l’usuari.
|
Introducció. Serveis virtuals per a la comunicació amb l’usuari a través de la web. Formularis: préstec interbibliotecari, desiderates, etc. Suggeriments i sol·licituds en entorns virtuals. Mostradors interactius virtuals. Atenció virtual versus atenció presencial. Configuracions de fitxes d’usuari i procediments de préstec. Reserves de sales de treball i d’ordinadors. Serveis virtuals per a la consulta i l’accés a fons propis. El catàleg bibliogràfic en línia (OPAC). Les revistes electròniques i la premsa digital. Les bases de dades. Els llibres electrònics. Sumaris electrònics. Serveis virtuals de suport a la docència, a l’aprenentatge i a la investigació. Tesis doctorals en línia. Cercadors de recursos electrònics i guies temàtiques. Formació d’usuaris en línia tutorials. Visites guiades. |
|
|
4El principi d’igualtat entre gèneres i la (des) igualtat laboral |
Sensibilitzar els assistents des de la perspectiva de gènere, per detectar situacions de discriminació i en conseqüència poder proposar mesures d’acció positiva. |
Consideracions prèvies sobre les perspectives de gènere en les relacions personals, socials i laborals. Com detectar situacions de discriminacions en l’àmbit laboral. Mesures d’acció positives i estratègies per a la seua implantació en el marc de la negociació. |
4Empleats i empleades públics d’universitat (PDI, PAS, funcionaris i laborals).
|
|
Llenguatge administratiu en valencià i castellà |
Treballar l’estructura i la fraseologia de la documentació administrativa més utilitzada en l’àmbit universitari en les dues llengües oficials de la universitat. Comparació de la documentació en castellà i en valencià.
|
Normes internacionals del llenguatge administratiu. Esquema dels elementals més significatius: objectivitat, simplicitat, eficàcia i correcció. Tipologia general de textos administratius, correspondència entre els tipus de text i cada activitat administrativa. Disposició gràfica i cohesió d’acord amb el contingut i l’estructura convencional de cada tipus de text. Ordre de la informació, ús de majúscules i minúscules, abreviatures, símbols i sigles. Vocabulari, locucions i frases fetes. Redacció de documents administratius en les dues llengües oficials i recursos gràfics de presentació de la informació en texts bilingües. Acta, carta, certificat, convocatòria, informe i sol·licitud. Ús de la informació per a redactar documents administratius bilingües: corrector de Word, diccionaris en línia, pàgines web amb terminologia administrativa, models de documents en línia. |
|
|
4Eines per a l’edició de pàgines web |
Conéixer i manejar amb un cert domini una sèrie de eines vinculades a la creació i a l’edició de pàgines web, Des de l’optimització de la pàgina fins a la creació de tota classe d’elements gràfics. |
Escaneig i tractament de documents. Edició avançada de documents PDF. Fotografia digital. Edició d’imatges (distints formats) per a la seua optimització per a la publicació en pàgines web. Generació de plantilles. |
4Empleats i empleades públics d’universitat (PDI, PAS, funcionaris i laborals) amb coneixements previs de l’entorn Windows. |
|
Pautes de prevenció i patologies de la veu |
Superar problemes de tècnica vocal. Assolir un bon ús de la veu. Prendre consciència del maneig de l’aparell vocal. Educar la veu per al seu correcte ús.
|
Funcionament dels òrgans de la respiració i de la veu. Tècniques per a la relaxació corporal. Control postural per a la respiració i per a utilitzar millor la veu. Coneixement de les disfuncions respiratòries i fonatòries més comuns. Mesures d’higiene respiratòria.
|
|
|
Factor humà: el desenvolupament de les persones a les AP |
Conéixer la situació de l’empleat/ada públic dins de l’organització per millorar-hi la seua situació i per al millor desenvolupament en el seu treball i desenvolupament personal.
|
Desenvolupament del personal públic. Factors personals que incideixen en la situació dels treballadors/res. L’actitud, els valors i els interessos. Conducta cognitiva. El concepte de competència. La persona enfront de l’entorn, organitzatiu, exigències de l’organització sobre la persona. La llarga llista de situacions problemàtiques estrés i tensió. La frustració i els mecanismes defensius. Tècnica general d’afrontament de problemes. Els objectes personals i organitzatius. La gestió del temps i els assumptes.
|
|
· |
· RLT. Anàlisi i valoració de llocs de treball |
Capacitar els empleats/ades públics en tècniques de valoració de llocs de treball.
|
Introducció. Personal al servei de les administracions públiques. Règim de retribucions. Relacions en llocs de treball. Anàlisi i descripció de llocs. Valoració de llocs de treball.
|
|
|
La nova llei universitària i la seua incidència a la universitat valenciana |
Anàlisi dels canvis que comporten per a les universitats valencianes els projectes de reforma de la legislació universitària.
|
L’elaboració dels plans d’estudi. Modalitats d’accés per al personal docent i d’administració i serveis. Òrgans de govern i gestió de les universitats. Règim jurídic del personal docent i d’administració i serveis. Règim econòmic i finançament. L’espai europeu d’ensenyament superior. Declaracions. Suplement europeu al títol. El crèdit europeu o ECTS. La nova estructura cíclica: grau i postgrau. La qualitat.
|
|
· |
· Microsoft Access 2000 |
Conéixer l’ordinador com a eina habitual de treball. Utilitzar el programa de Microsoft Access 2000
|
Fonaments de MICROSOFT ACCESS Taules: introducció de dades i edició. Funcions i expressions. Consultes .Formularis. Incrustar objectes. Relacions entre taules. Macros. Informes
|
|
· |
· Microsoft Excel 2000 |
Capacitar els empleats/ades públics que necessiten usar el full de càlcul com a eina habitual de treball. |
Instal·lació del programa. Creació d’un full de càlcul. Operacions bàsiques. Format. Fórmules i funcions. Impressió i gestió d’arxius. Gràfics. Bases de dades. Macros. Barres d’eines. |
|