RESOLUCIÓ DE 10 DE MAIG DE 1999 DE LA UNIVERSITAT
POLITÈCNICA DE VALÈNCIA, PER LA QUAL S’APROVA EL PLA DE FORMACIÓ
DEL PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I SERVEIS PER A L’ANY 1999
La Universitat ha de tractar, d’una forma més profunda cada
vegada, problemes de tipus qualitatiu conseqüència de la necessitat
d’adaptar-se a les demandes que es deriven de l’oferta d’un servei públic
de qualitat per part dels empleats públics que hi treballen. L’oferta
d’un servei de qualitat és un repte que l’administració de
la Universitat ha d’afrontar d’una forma adequada.
En aquest context, la continuïtat en la formació del
personal que presta els seus serveis en aquesta Universitat és el
factor fonamental per a garantir l’objectiu, tant de la qualitat, com de
l’eficàcia i l’eficiència. És per això que
la formació ha de considerar-se, amb caràcter general, una
necessitat i una obligació professional.
La formació que cal emprendre de forma sistemàtica
i no conjuntural, ha de constituir un procés constant, dinàmic
i actualitzat, orientat a aconseguir resultats, i s’integrarà i
complementarà amb la resta de polítiques de personal. Per
això ha de ser objecte de plans específics.
Sense perjudici de les competències i els deures ineludibles
de la Universitat de promoure la formació del personal d’administració
i serveis determinat per l’article 148 dels Estatuts de la Universitat
Politècnica de València, es garanteix la participació
sindical en els Plans de Formació, mitjançant la Mesa de
Formació.
Per tot l’anterior, i fent ús de les atribucions que confereix
a aquest Rectorat l’article 48 del Decret 145/1985, de 20 de setembre (DOGV
número 291, de 30 de setembre de 1985, i DOGV número 295,
de 14 d’octubre de 1985; rectificat d’acord amb el DOGV número 372,
de 5 de maig de 1986), pel qual es van aprovar els Estatuts de la Universitat
Politècnica de València, resolc:
Primer. Oferta d’activitats formatives
S’aprova l’oferta d’activitats del Pla de Formació del Personal
d’Administració i Serveis de la Universitat Politècnica de
València, que es troba en l’annex I d’aquesta resolució.
Segon. Àmbit d’aplicació
El present Pla de Formació serà d’aplicació
al personal d’administració i serveis, funcionari o laboral, de
la Universitat Politècnica de València que ocupe un lloc
de treball d’aquesta durant la seua vigència.
Tercer. Vigència i duració
Aquest Pla de Formació entrarà en vigor l’endemà
de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana,
i tindrà vigència fins al 31 de desembre de 1999.
Quart. Sol·licituds
Les persones interessades a participar en els cursos formalitzaran
les seues sol·licituds segons el model publicat en l’annex II, i
caldrà presentar-les, bé mitjançant el fax 96 387
77 29, o bé al Registre General de la Universitat Politècnica
de València, camí de Vera s/n, CP 46071, València,
edifici del Rectorat, o en qualsevol de les formes establides en l’article
38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions
Públiques i del Procediment Administratiu Comú, redactat
d’acord amb la Llei 4/1999, de 13 de gener, i amb el vistiplau del càrrec
superior de la persona que el sol·licita.
Cada acció formativa serà convocada per la Gerència
amb l’antelació suficient i, quan serà el moment, s’iniciarà
el termini de presentació d’instàncies, que no podrà
ser inferior a deu dies hàbils comptadors des de l’endemà
de la seua publicació.
Les convocatòries dels cursos es publicaran al tauler d’anuncis
de la UPVNET.
Cinqué. Relacions prioritzades
La Gerència elaborarà les relacions prioritzades dels
seleccionats, amb l’antelació suficient respecte al començament
dels cursos, amb la comunicació prèvia a la Mesa de Formació
de la Universitat Politècnica de València.
En la confecció de les llistes prioritzades es tindran en
compte els criteris següents de selecció:
Sisé. Admissió als cursos
La notificació de la selecció dels aspirants es realitzarà
des del Servei de Recursos Humans, amb la suficient antelació; també
es pot fer a través del correu electrònic.
La renúncia a l’assistència a una acció formativa
una vegada feta la selecció haurà d’efectuar-se expressament
per escrit.
Seté. Expedició de certificats
El Servei de Recursos Humans i el Centre de Formació de Postgrau
d’aquesta Universitat Politècnica expediran els següents certificats:
Vuité. Calendari
La Mesa de Formació establirà amb l’antelació
suficient el calendari de les accions formatives previstes en la present
resolució.
Posat cas que no hi haja demanda suficient, la Mesa de Formació
podrà cancel·lar la realització d’aquelles accions
formatives en què es produïsca aquesta circumstància;
es poden incrementar les que tinguen més demanda, però sense
que en cap cas se supere el nombre total de mòduls inclosos en l’annex
I d’aquesta resolució.
Nové. Seguiment de l’aplicació del Pla de Formació
La Mesa de Formació serà l’òrgan encarregat
de realitzar el seguiment de l’aplicació i la interpretació
del present Pla de Formació.
Decé. Permisos
Els responsables de les corresponents unitats administratives hauran
de facilitar l’assistència als cursos en cas de realitzar-se dins
de l’horari de treball.
El rector de la Universitat Politècnica de València. Justo Nieto Nieto
ANNEX I
RELACIÓ DE CURSOS INCLOSOS EN EL PLA DE FORMACIÓ PER A 1999
|
|
estimada |
|
mòdul |
|
Introducció als Ordinadors
Personals i Windows 95
Codi: FP01 |
1. Generalitats informàtica
i ordinadors
2. Perifèrics 3. Programari 4. Teleinformàtica 5. Entorn Windows 95 6. Configuració Windows 95 7. Administrar fitxers 8. Windows Write 9. Windows Paintbrush 10. Intercanvi de dades 11. Instal·lació de noves aplicacions
|
|
|
|
|
Introducció al Word
Codi: FP02 |
1. Coneixements essencials de
Word
2. Escriure i editar 3. Formats de text 4. Disseny de pàgina 5. Administració de fitxers 6. Word en grup de treball 7. Correspondència 8. Macros |
|
|
|
Curs d’Introducció als
Ordinadors Personals i al Windows 95
Codi: FP01 |
Word Avançat
Codi: FP03 |
1. Estils, plantilles, autoformat
i autotext
2. Ús avançat de documents 3. Camps, símbols i formularis 4. Macros 5. Gràfics |
|
|
|
Curs d’Introducció al Word
Codi: FP02 |
Introducció a l’Excel
Codi: FP04 |
1. Fulls de càlcul
2. Llibres de treball 3. Introducció de dades 4. Fórmules i vincles 5. Edició i format en full 6. Creació de gràfics 7. Dades en llistes 8. Anàlisi de dades 9. Personalització |
|
|
|
Curs d’Introducció als
Ordinadors Personals i al Windows 95
Codi: FP01 |
Excel Avançat
Codi: FP05 |
|
|
|
Curs d’Introducció a l’Excel
Codi: FP04 |
|
Introducció a l’Access
Codi: FP06 |
1. Bases de dades
2. Creació d’una nova base de dades 3. Consultes 4. Formularis 5. Informes 6. Altres funcions |
|
|
|
Curs d’Introducció als
Ordinadors Personals i al Windows 95
Codi: FP01 |
Access Avançat
Codi: FP07 |
1. Macros
2. Desenvolupament de mòduls |
|
|
|
Curs d’Introducció a l’Access
Codi: FP06 |
Ús de la Xarxa UPVNET
Codi: FP08 |
1. Ús bàsic UPVNET
2. Tauler d’anuncis UPVNET 3. Correu electrònic 4. Web |
|
|
|
Curs d’Introducció als
Ordinadors Personals i al Windows 95
Codi: FP01 |
Internet
Codi: FP09 |
1. Introducció a Internet
2. Coneixements teòrics i aplicació pràctica dels serveis bàsics d’Internet 3. World Wide Web (WWW) 4. La eina avançada d’Internet |
|
|
|
|
Informació bibliogràfica
amb Access
Codi: FP10 |
1. Estructura relacional de les
dades
2. Definició de les bases de dades en Access usant taules i relacions 3. Disseny de consultes en Access 4. Disseny d’informes |
|
|
|
Curs d’Introducció a l’Access
Codi: FP06
Dirigit al personal de Biblioteca |
Aplicació Informàtica
de Gestió Econòmica a la UPV (Serpis)
Codi: FP11 |
|
|
|||
Atenció al Públic
Codi: FP12 |
1. Atenció al públic
i qualitat d’atenció
2. Pla d’atenció al públic 3. Comunicació 4. L’art d’escoltar eficaçment |
|
|
|
|
Salut Laboral
Codi: FP13 |
1. El treball i la salut. Factors
de risc
2. Els accidents de treball i les malalties professionals 3. La càrrega del treball, la fatiga i la insatisfacció laboral 4. Sistemes de control de riscos 5. Plans d’emergència i evacuació 6. El control de la salut dels treballadors. Primers auxilis |
|
|
|
|
Tècniques avançades
a la biblioteca universitària
Codi: FP14 |
1. Ús de referències
bibliogràfiques
2. Procés tècnic de publicacions periòdiques. Gestió de normativa tècnica |
|
|
|
Dirigit al personal de biblioteca |
Representació dels treballadors
Codi: FP15 |
1. Òrgans de representació
dels treballadors
2. Drets i garanties dels representants dels treballadors 3. L’acció sindical a l’empresa 4. Solució extrajudicial de conflictes |
|
|
|
|
Curs general de manteniment
Codi: FP15 |
|
|
|
Dirigit al personal de manteniment | |
Electricitat, instal·lacions
i cablatge. Nivell bàsic
Codi: FP16 |
1. Electricitat. Conceptes generals
2. El sistema elèctric 3. Tarifes elèctriques 4. Instal·lacions elèctriques 5. Instal·lacions interiors d’habitatges. Disseny 6. Instal·lacions interiors. Cablatge i connexions de punts de llum i T.C. |
|
|
|
Dirigit al personal de manteniment |
|
|
estimada |
|
mòdul |
|
Electricitat, instal·lacions
i cablatge. Nivell avançat
Codi: FP17 |
1. Instal·lacions elèctriques:
generalitats i classificació segons el REBT
2. Disseny d’instal·lacions d’enllaç 3. Instal·lacions elèctriques industrials 4. Instal·lacions elèctriques en locals de concurrència pública 5. Proteccions elèctriques. Selectivitat i filiació 6. Disseny de la presa de terra 7. Parament de maniobra: Disseny i cablatge. Protecció de motors |
|
|
|
Curs d’Electricitat, Instal·lacions
i Cablatge. Nivell bàsic
Codi: ML02 ó FP17 Dirigit al personal de manteniment
|
Desenvolupament personal i de
direcció
Codi: FP18 |
1. Direcció i gestió
de recursos humans
2. Relacions interpersonals 3. Tècniques de liderat 4. Tècniques de negociació 5. Tècniques de presentacions orals 6. Direcció de reunions i coordinació d’equips 7. Direcció per objectius |
|
|
|
Dirigit principalment al personal dels grups A i B |
ORACLE 8
Codi: FP19 |
1. Introducció...
Ampliacions del servidor paral·lel |
|
|
Dirigit al personal informàtic | |
Muntatge i manteniment d’un PC
Codi: FP20 |
1. Muntatge d’un PC
2. Manteniment d’un PC |
|
|
|
Dirigit al personal informàtic |
|
|
estimada |
|
mòdul |
|
Administrador d’un sistema UNIX
Codi: FP21 |
1. Administració d’un sistema
UNIX
2. Arrancada i parada del sistema 3. Sistema de fitxers 4. Processos 5. Shell, llenguatge de programació 6. Comandaments de maneig i edició de fitxers 7. Administració de dispositius 8. Automatització, temporització i planificació de tasques: cron 9. Transferència de dades 10. Rendiment del sistema |
|
|
|
Dirigit al personal informàtic |
Llenguatge administratiu
Codi: FP22 |
1. Característiques del
llenguatge administratiu
2. Tipologia de textos administratius i la seua elaboració 3. Terminologia específica 4. Materials lingüístics del llenguatge administratiu |
|
|
|
Curs de Grau Elemental II o certificat d’aprofitament del Grau de Coneixements Orals (del Servei de Normalització Lingüística o de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià) |
Atenció oral en valencià
Codi: FP23 |
1. Fonètica
2. Ortografia 3. Morfosintaxi 4. Lèxic 5. Conversa bàsica 6. Registre formal 7. Locucions i expressions per a l’atenció al públic |
|
|
|
Dirigit a ordenances, auxiliars de serveis, auxiliars de serveis bibliogràfics, conserges, telefonistes, mossos de servei, personal de neteja... |
|
|
estimada |
|
mòdul |
|
Anglés Elemental I
Codi: FP24 |
|
|
|
||
Anglés Elemental II
Codi: FP25 |
|
|
|
Curs d’Anglés Elemental I o l’oficial equivalent, o superar una prova de nivell | |
Anglés Mitjà Baix
Codi: FP26 |
|
|
|
Curs d’Anglés Elemental II o l’oficial equivalent, o superar una prova de nivell | |
Francés Elemental I
Codi: FP27 |
|
|
|
||
Francés Elemental II
Codi: FP28 |
40 hores |
|
15-20 | Curs de Francés Elemental I o l’oficial equivalent, o superar una prova de nivell | |
Francés Mitjà Baix
Codi: FP29 |
40 hores |
|
15-20 | Curs de Francés Elemental II o l’oficial equivalent, o superar una prova de nivell |
ANNEX II
MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ
Volver a la página principal | Acceso al servidor de la UPV |