Secció
Sindical de CC OO Universitat Jaume I
COMITÈ DE SEGURETAT I
SALUT
DE LA UNIVERSITAT JAUME I
NORMATIVA DE FUNCIONAMENT
El Comitè de Seguretat i Salut de la Universitat Jaume I, d’acord
amb l’article 38.3 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció
de Riscos Laborals, estableix les normes de funcionament.
Primera
La composició del Comitè, d’acord amb l’article 38 de la
Llei 31/1995, de 8 de novembre, serà:
-
En representació de la Universitat:
El rector o rectora o el Vicerectorat en qui delegue, i tres
persones designades pel Rectorat o per la Junta de Govern.
-
Quatre persones delegades de prevenció, designades pels representants
de personal, dins de l’àmbit dels òrgans de representació.
El Comitè tindrà una composició paritària,
en conformitat amb el que determina l’article 35, en relació amb
el 38, de la Llei 31/85, de 8 de novembre.
Segona
El Comitè estarà presidit pel rector o rectora o el Vicerectorat
corresponent i elegirà entre els seus membres la persona que ocuparà
la Secretaria.
Tercera
Són funcions del Comitè de Seguretat i Salut:
-
Participar en l’elaboració, seguiment i avaluació dels plans,
programes i actuacions que en matèria de seguretat, higiene i salut
laboral puguen realitzar-se en l’àmbit de la Universitat Jaume I.
-
Informar, quan siga necessari, dels aspectes relatius a la prevenció
de riscos i a la salut i seguretat laboral que es puguen realitzar a la
Universitat en matèria de:
- Planificació, organització del treball i introducció
de noves tecnologies
- Organització i desenvolupament d’activitats de protecció
i prevenció.
- Organització de formació en matèria preventiva.
-
Promoure iniciatives sobre procediments i acciones per a l’efectiva protecció
de la salut i seguretat laboral i proposar, quan pertoque, la millora de
les condicions o les correccions de les deficiències existents.
-
Impulsar activitats formatives i d’informació relatives a la salut
i seguretat laboral en l’àmbit de la Universitat Jaume I.
-
Conèixer i analitzar els danys produïts en la salut o en la
integritat física de les persones, en les eines, materials i equips
personals, per a valorar les seues causes i proposar, si cal, les mesures
preventives adequades.
-
Totes aquelles que la Llei de Prevenció, el Reglament de desenvolupament
i les normes convencionals (convenis) li atribuïsquen.
Quarta
Són funcions de la Presidència del Comitè de Seguretat
i Salut:
-
Acordar la convocatòria de les sessions i fixar l’ordre del dia
tenint en compte, si escau, les peticions d’altres membres formulades amb
la suficient antelació.
-
Dirigir les intervencions i moderar el debat.
-
Visar les actes i certificats dels acords del Comitè.
-
) Exercir la representació davant altres institucions o òrgans.
-
Qualsevol altra funció inherent a la condició de la Presidència
que li delegue el Comitè.
Cinquena
Són funcions de la Secretaria del Comitè de Seguretat i Salut:
-
Fer la convocatòria de les sessions per ordre de la Presidència
del Comitè, així com altres comunicacions als seus membres
-
Redactar les actes de cada sessió i expedir certificats dels acords
adoptats.
-
Qualsevol altra funció inherent a la condició de la Secretaria
del Comitè.
Sisena
Membres del Comitè
1. Correspon als membres del Comitè:
-
Rebre, amb una antelació mínima de 48 hores, la convocatòria
que conté l’ordre del dia de les reunions. La informació
sobre els temes que figuren en l’ordre del dia estarà a disposició
dels membres en igual termini.
-
b) Participar en els debats de les sessions.
-
Exercir el seu dret al vot i formular el seu vot particular, així
com expressar el sentit del seu vot i els motius que el justifiquen.
-
Formular precs i preguntes.
-
Obtenir la informació precisa per complir les funcions assignades.
-
Totes les altres funcions que siguen inherents a la seua condició.
2. En casos d’absència o de malaltia i, en general, quan concórrega
alguna causa justificada, els membres titulars de l’òrgan col·legiat
seran substituïts pels seus suplents, si n’hi ha.
Setena
El Comitè de Seguretat i Salut s’haurà de reunir, en sessió
ordinària, almenys, una vegada cada 3 mesos. Així mateix,
es pot reunir també a iniciativa de la Presidència o quan
ho sol·licite una tercera part dels seus membres.
Per a la vàlida constitució del Comitè és
necessària la presència de la Presidència i la Secretaria
o de la persona en qui deleguen i, com a mínim, de la majoria dels
membres que la componen.
Si no s’hi arriba al quòrum requerit en la primera convocatòria,
transcorreguda una hora des de la primera convocatòria el Comitè
quedarà vàlidament constituït amb l’assistència
d’un terç dels membres de cada representació.
Cada una de les representacions que componen el Comitè pot ser
assistida per altres persones a l’efecte de prestar assessorament, en funció
dels assumptes que s’hagen de tractar en l’ordre del dia de la corresponent
convocatòria.
En les reunions del Comitè podran participar, amb veu però
sense vot, els delegats sindicals i els responsables tècnics de
prevenció de la Universitat que no siguen membres del Comitè.
Així mateix, la Presidència, en funció dels assumptes,
pot invitar altres persones que no pertanyen a la institució quan
es considere que les seues aportacions poden ser útils a l’hora
de prendre acords.
Vuitena
Les convocatòries de les sessions, amb expressió de l’ordre
del dia, s’han d’enviar amb una antelació mínima de quaranta-vuit
hores.
La informació sobre els assumptes que figuren en l’ordre del
dia ha d’estar a disposició dels membres, com a mínim, en
el termini esmentat en l’apartat anterior.
Novena
Els acords del Comitè de Seguretat i Salut són adoptats per
majoria de les persones que assisteixen a la reunió.
No pot ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no
figure en l’ordre del dia, excepte si es troben presents les tres quartes
parts dels membres i acorden la seua urgència pel vot favorable
de la majoria.
Desena
La Secretaria del Comitè estendrà l’acta de cada sessió,
que haurà d’incloure necessàriament la relació de
les persones que hi han assistit, l’ordre del dia, el lloc i la data de
celebració, els punts principals de les deliberacions i també
el contingut dels acords adoptats.
En l’acta pot figurar, a sol·licitud dels membres del Comitè,
el vot contrari a l’acord adoptat, la seua abstenció i els motius
de la justifiquen o el sentit del seu vot favorable. Els membres que discrepen
de l’acord majoritari poden exposar el seu criteri per mitjà de
vots particulars que s’adjunten al text aprovat de l’acta.
Dotzena
En tot allò que no estiga previst en aquest text s’aplicaran les
normatives que en l’àmbit de la Comunitat Valenciana regulen la
prevenció de riscos laborals i el funcionament dels òrgans
col·legiats.
Tretzena
El Comitè podrà adoptar les mesures que estime convenients
per al desenvolupament de les seues funcions en el que preveu aquest Reglament
i resoldre totes les qüestions que se susciten sobre la interpretació
i aplicació.
Carles Bellver i Bartomeu Prior,
Delegats de Prevenció i Membres del Comité de Salut Laboral.
Secció Sindical de CC. OO.
Universitat Jaume I
<ccoo@uji.es> Campus de la
Penyeta Roja
E-12071 Castelló de la Plana
Espanya (Spain)
Tel. +34 64 3456 80
Ext. 42 05
Fax. +34 64 345885