Junta de Pas Funcionari
Universitat Politècnica de València
REGLAMENT DE LA JUNTA DE PAS
REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA JUNTA DE PERSONAL D'ADMINISTRACIÓ I SERVEIS DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA
CAPÍTOL 1.- De la Junta, definició, composició i adreça social.
Article 1- La Junta de Personal d'Administració i Serveis de la Universitat Politècnica de València és l'òrgan específic de representació de tot el personal Funcionari d'Administració i Serveis, i l’objectiu principal és la defensa dels seus interessos sociolaborals dins de l'àmbit competencial que la Llei 9/87, de 12 de maig, dels Estatuts de la UPV i aquest Reglament li confereixen.
Article 2.- Aquest Reglament d'Organització i Funcionament regularà el règim intern de la Junta i les relacions amb els Òrgans de Govern de la UPV, les autoritats acadèmiques i les administratives i amb altres Juntes de Personal.
Article 3.- La Junta de Personal d'Administració i Serveis de la UPV es compon dels delegats electes segons disposa l'article 8 de la Llei 9/87 i la Disposició Transitòria d'aquest Reglament.
Article 4.- La Junta de Personal d'Administració i Serveis de la UPV té l'adreça en les Seus Sindicals, podent-se celebrar reunions i activitats pròpies en altres edificis dels distints campus de la UPV, quan així convinga al seu caràcter.
CAPÍTOL 2.- De les finalitats i les competències de la Junta.
Article 5.- Són finalitats de la Junta:
1.- Defensar i representar els interessos sociolaborals, els econòmics i els administratius del personal d'Administració i Serveis adscrits a la UPV.
2.- Representar el PAS en els òrgans col·legiats de la UPV, segons establesquen els seus Estatuts o els reglaments interns d'aquests.
3.- Informar, el més amplament possible, de totes les seues activitats per al coneixement general dels seus representants, determinant, en cada moment, el procediment més adequat.
4.- Fomentar les relacions laborals en el si de la UPV per tal d'aconseguir la unitat entre tots els seus membres i, així, propiciar les activitats i les reunions que faciliten la comunicació i la presa d'acords col·lectius.
Article 6.- La Junta de Personal d'Administració i Serveis tindrà les competències següents, derivades de la legislació vigent i de tots els pactes que pogueren establir-se entre l'Administració i els Sindicats:
1.- Rebre informació que li serà facilitada, almenys, trimestralment pel Rector o d'altres autoritats acadèmiques, sobre la política de personal de la Universitat.
2.- Emetre informe, a sol·licitud de l'Administració Pública corresponent, sobre les matèries següents:
3.- Ser informats de totes les sancions imposades per l'Autoritat per faltes molt greus.
4.- Tindre coneixement i ser escoltats en les qüestions i matèries següents:
5.- Conèixer, almenys trimestralment, les estadístiques sobre l'índex d'absentisme i les seues causes, els accidents de treball i les malalties professionals i les seues conseqüències, els índexs de sinistralitat, els estudis periòdics o especials de l'àmbit i les condicions de treball, com també dels mecanismes de prevenció que s'utilitzen.
6.- Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, Seguretat Social i ocupació exercint, si escau, les accions legals oportunes davant dels organismes competents.
7.- Vigilar i controlar les condicions de seguretat i higiene formant part del Comitè de Seguretat i Higiene de la UPV.
8.- Participar en la gestió d'obres socials per al personal establertes en l'Administració de la Universitat.
9.- Col·laborar amb l'Administració per tal d'aconseguir l'establiment de les mesures que calguen i procurar, així, una major eficàcia del servei.
10.- Informar els representants en tots els temes i qüestions a què es refereix aquest article. Per a això podrà convocar reunions o assemblees de tipus sectorial o general, i d'altres mesures reconegudes en la legislació sindical com a instruments de defensa de les reivindicacions dels/de les treballadors/es de la UPV.
Article 7.- Es reconeix, conforme al que disposa l'article 10 de la Llei 9/87, a la Junta de Personal col·legiada, per decisió majoritària dels seus membres, la legitimació per a iniciar, com a interessats, els procediments administratius corresponents i exercir les accions en via administrativa o judicial pel que fa a l'àmbit de les seues funcions.
Article 8.- Les garanties de tots els representants de la Junta de Personal seran aquelles que es regulen en l'article 1 de la Llei 9/87 i d'altra legislació vigent, com també les que es puguen crear per pactes entre l'Administració i els Sindicats.
CAPÍTOL 3.- Òrgans Unipersonals i Òrgans Col·legiats
Secció la .- Òrgans Unipersonals
Article 9.- Són òrgans unipersonals de la Junta: el/la president/a, el/la secretari/ària. El seu comandament serà atorgat per la Junta en la forma que s'estableix en aquest Reglament i per al mateix període que la Llei 9/87 estableix per a aquella.
Article 10.- El/la president/a serà elegit/da pel Ple de la Junta a proposta dels Sindicats que la representen.
Article 11.- Per a considerar vàlida l'elecció haurà de figurar en l'ordre del dia de la sessió i caldrà comptar amb el vot favorable de, almenys, la meitat més un dels components de la Junta.
Article 12.- L'elecció es farà, ordinàriament, en la sessió constituent de cada Junta de Personal i, extraordinàriament, quan es produesca una vacant per cessament o dimissió, conforme al que preveu l'article 15 d'aquest Reglament.
Article 13.- Són funcions del/de la president/a:
1.- Presidir les reunions del Ple de la Junta de Personal i moderar el seu desenvolupament.
2.- Ostentar la representació de la Junta de Personal en tots els assumptes que calga, i practicar les gestions, els tràmits i les diligències que el Ple li encomane.
3.- Donar efectivitat i compliment als acords del Ple i fer que tots els membres de la Junta de Personal els respecten.
4.- Participar en la coordinació de relacions entre la Junta i els òrgans de la UPV.
5.- Revisar tota la documentació que entre i isca de la Junta i donar el vistiplau a tots els documents que emanen d’aquesta.
6.- Presentar a la Junta totes les propostes, els informes i les iniciatives que considere oportunes.
7.- Convocar les reunions, ordinàries i extraordinàries, i donar el vistiplau a les Actes del Ple de la Junta.
8.- Disposar o proposar l'assistència a de la Junta de les persones, l'informe o participació de les quals, en un o més punts de l'ordre del dia, estime oportú.
Article 14.- Són funcions del/de la secretari/ària:
1.- Convocar les reunions de la Junta per ordre del/de la president/a dins dels terminis prevists i acompanyat de l'ordre del dia, si escau, els informes, les propostes o els documents que hagen de ser tractats en la reunió.
2.- Estendre les Actes de les reunions del Ple, ordinàries i extraordinàries, i custodiar els llibres d'Actes corresponents.
3.- Remetre còpia de les actes aprovades als portaveus dels grups sindicals representats en la Junta, com també, si escau, els projectes d'actes prèvies a la seua aprovació.
4.- Donar fe dels acords de la Junta de Personal i expedir certificacions,
en els casos en què ho sol·liciten els seus membres, quant als extrems que
figuren consignats en el llibre d'actes, sempre que això no trenque el degut
sigil professional provinent de l'article 10 de la Llei 9/87.
5.- Redactar i sotmetre a la signatura del/de la President/a la correspondència que origine el funcionament de la Junta.
6.- Custodiar els documents, els llibres, els segells i d'altres efectes inventariats que pertanyen o han estat dipositats en la Junta de Personal.
7.- Ordenar la documentació precisa per a les reunions del Ple.
8.- Substituir al/a la president/a en absència d'aquest/a.
Article 15.- La revocació del/de la president/a o del/de la secretari/ària haurà de ser proposada, almenys, per 1/3 dels membres de la Junta convocada per a aquesta única finalitat, i per a la seua aprovació caldrà obtenir la majoria absoluta dels seus components. No podrà repetir-se una proposta de revocació o moció de censura d'un mateix òrgan unipersonal fins que hagen transcorregut 6 mesos de l'anterior.
Secció 2a. Dels Òrgans col·legiats
Article 16.- El Ple de la Junta de Personal és el seu màxim òrgan. El Ple es reunirà, ordinàriament, una vegada cada tres mesos i, extraordinàriament, totes les voltes que ho estime convenient el/la President/a, o quan ho sol·liciten, alsmenys, 1/3 dels membres de la Junta de Personal o la Comissió Permanent.
Article 17.- El/la secretari/ària, amb el vistiplau del/de la president/a, convocarà per escrit tots els membres de la Junta, amb una antelació de dos dies hàbils, i comunicarà la data, l’hora i el lloc de la sessió.
En la convocatòria haurà de figurar l'ordre del dia dels assumptes a tractar. Aquest serà elaborat pel/per la president/a i el/la Secretari/ària, i hi figuraran els temes proposats pels membres de la Junta, per ells mateixos o a través dels portaveus.
Article 18.- Per a la vàlida celebració d'un Ple de la Junta cal la presència, en primera convocatòria de, almenys, les 2/3 parts dels seus components i, en segona, podrà celebrar-se la reunió amb la presència d’1/3, almenys, dels seus membres, havent-se de trobar necessàriament el/la president/a i el/la secretari/ària, o qui ostente la seua delegació, si s’escau.
Article 19.- La Junta de Personal d'Administració i Serveis de la UPV podrà formar Comissions Informatives per tractar assumptes concrets. La composició, les funcions i la duració del treball d'aquestes seran determinades pel Ple.
Article 20.- La Junta de Personal podrà establir la forma de coordinació i intercanvi d'informació pertinents, per al millor compliment de les seues finalitats, amb les Juntes corresponents d'altres Universitats de la Comunitat Valenciana i de l'Estat, com també amb la Junta de Personal Docent i Investigador i el Comitè d'Empresa de la UPV, per als assumptes d'interès comú de tot el personal funcionari d'aquesta.
Article 21.- La Junta de Personal d'Administració i Serveis establirà una Comissió Permanent formada per: El President de la Junta, el Secretari i un Delegat de Personal de cada secció sindical amb representació en la Junta de Personal, podent assistir qualsevol membre de la Junta de Pas.
Totes les seues actuacions hauran de realitzar-se de forma conjunta, adoptant-se els acords per unanimitat. De no arribar-se a un acord en els termes previs es sotmetrà al Ple de la Junta per al seu estudi i aprovació.
Article 22.- La Comissió Permanent es reunirà ordinàriament una vegada al mes, i extraordinàriament quan ho sol·licite qualsevol membre de la Comissió.
Article 23.- Per a la vàlida constitució de la Comissió Permanent a efectes de la celebració de sessions, deliberació i presa d'acords, es requerirà la presència del President/a i Secretari/a o si és procedent dels que el substituïsquen i la mitat almenys dels seus membres.
Article 24.- La Comissió Permanent tindrà atribuïda les següents funcions:
1.- Preparació de les reunions i documentació necessària per als Plens de la Junta de Pas.
2.- Elaborar i desenrotllar tots els treballs i estudis que li siguen sol·licitats pel Ple.
3.- Alçar acta de totes les reunions, remetent-la a tots els components de la Junta de Personal.
CAPÍTOL 4.- Del règim de sessions i l'adopció d'acords
Secció la. .- Del règim de sessions
Article 25.-
1.- El/la President/a de la Junta fixarà l'ordre del dia de les sessions del Ple, auxiliat pel/per la Secretari/ària.
2.- En l'ordre del dia figuraran aquells punts que siguen proposats pels membres de la Junta, o a través dels seus portaveus, sempre que es presenten amb un mínim de 5 dies hàbils d'antelació.
3.- En les sessions extraordinàries sols podran debatre's les qüestions que figuren en l'ordre del dia de la convocatòria; en les ordinàries podrà ampliar-se l'ordre del dia en els supòsits prevists en l'article 27 d’aquest Reglament.
4.- En les sessions ordinàries figurarà, necessàriament, com a primer punt la lectura i l'aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior i com a últim el de Precs i Preguntes.
5.- Quan la urgència ho aconselle es podrà procedir a la redacció, la lectura i l'aprovació parcial o total de l'Acta de la sessió que estiga celebrant-se.
6.- En qualsevol cas, la distribució prèvia de l'esborrany de l'Acta n'obviarà la lectura.
7.- L'aprovació de l'acta es farà per majoria simple dels membres de la Junta assistents a la sessió. Les objeccions, addicions o supressions es presentaran per escrit i si afecten a acords i resolucions hauran de ser aprovades per majoria simple.
Article 26.- A partir de la convocatòria, els membres de la Junta tindran a la seua disposició, a la Secretaria de la Junta, la documentació que les Comissions Informatives hagen elaborat o recopilat en relació amb l'ordre del dia.
Article 27.- Els membres de la Junta de Personal es comprometen a no divulgar els documents que el Ple o el/la President/a consideren confidencials fins a la seua aprovació per la Junta.
Secció 2a.- De l'adopció d'acords.
Article 28.- El/la President/a de la Junta moderarà el desenvolupament dels debats previs a l'adopció d'acords.
Article 29.- Formes de votació i adopció d'acords:
1.- Quan el/la President/a considere que un assumpte ha estat suficientment exposat o debatut se sotmetrà a votació del Ple.
2.- Les formes de votació seran:
El/la President/a establirà el tipus de votació segons l'índole del tema a acordar. Seran secretes, en tot cas, aquelles que afecten a persones determinades, o si així ho sol·licita algun membre de la Junta.
3.- Excepte els supòsits en els quals aquest Reglament o una altra norma de rang superior requeresca una majoria qualificada o especial, els acords s'adoptaran per majoria simple dels membres presents en el Ple o la Comissió.
La majoria simple es produirà quan els vots a favor o en contra d'una moció superen els contraris.
4.- En els acords que calga majoria absoluta dels assistents dirimirà els empats el/la President/a.
Article 30.- En tot cas, caldrà el vot favorable de la majoria absoluta dels membres de la Junta per a l'adopció d'acords relatius a:
1.- L'elecció del/de la President/a i del/de la Secretari/ària, així com per a la seua revocació.
2.- La incoació d'expedients a membres de la Junta, conforme al que es preveu en aquest Reglament i normes de rang superior.
3.- L'aprovació d'aquest Reglament i posterior modificació, que requerirà la majoria de 2/3 dels membres de la Junta
Article 31.- No podrà ser objecte d'acord cap assumpte que no haja estat inclòs en l'ordre del dia, llevat que siguen presents tots els membres de la Junta i es declare la urgència de l'afer amb el vot favorable de la majoria.
Article 32.- La discrepància substancial, total o parcial, en el dictamen d'una Comissió Informativa, a debatre en el Ple, podrà manifestar-se per qualsevol dels seus membres mitjançant la formulació d'un vot particular que s'adjuntarà al dictamen.
CAPÍTOL 5.- De l'Estatut dels membres de la Junta de Personal
Article 33.-
1.- Són drets dels membres de la Junta:
b) Participar en els debats, emetre el seu vot en els assumptes que procedesca i expressar amb llibertat les seues opinions tocant a matèries que afecten a la seua representació.
c) Presentar a la Junta de Personal per escrit totes les propostes, els informes i les incidències que considere oportú per al bé dels seus representats.
d) Fer ús, si ho desitja, de tots els drets que li atorga ser representant de la Junta de Personal, quant a l'alliberació de les hores en la proporció i la forma que es pacte amb l'Administració i d'acord amb el que disposa la Llei 9/87.
e) Podrà, si així ho estima, fer constar en l'acta el seu vot particular sobre algun assumpte dels tractats en les reunions, manifestant-ho per escrit.
2.- Són deures dels membres de la Junta:
a) Assistir a les reunions ordinàries i extraordinàries del Ple de la Junta o de les ponències o comissions a les quals haja estat adscrit.
b) Respondre de les accions realitzades en l'exercici de les seues funcions, davant la pròpia Junta de Personal i els seus representats .
c) Complir, com a representant, amb totes les obligacions que dimanen d'aquest Reglament i de la legislació vigent.
Article 34.- Dels cessaments o substitucions
1.- Les vacants produïdes per dimissió voluntària, o per qualsevol altra causa, seran cobertes automàticament conforme al que preveu l'article 19 paràgraf 3r de la Llei 9/87. En aquest cas, serà cada Sindicat o Coalició de sindicats, al qual pertany el cessat, qui propose, a través del seu portaveu, el membre de la candidatura corresponent que el substituirà. El termini màxim és de 30 dies a partir de l'acceptació de renúncia o cessament de l'anterior representant.
2.- Sols podran ser revocats els membres de la Junta de Personal abans del termini del seu comandament per decisió del col·legi electoral que els va referendar, i sempre que es procedesca conforme al que disposa l'article 20.2 de la Llei 9/87.
3.- La no assistència sense justificar, a tres sessions consecutives o a cinc alternes, al Ple per part de qualsevol membre de la Junta serà motiu d'amonestació.
4.- El/la President/a i el/la Secretari/ària podran ser substituïts, accidentalment, pels membres de la Junta que es designen a aquesta finalitat.
Article 35.- Els membres de la Junta de Personal acomodaran el treball a les responsabilitats individuals i col·legiades que es deriven de la seua representació sindical, deduint, per a això, hores legalment reconegudes a l'efecte en la proporció corresponent, conforme al que estableix l'article 11 de la Llei 9/87 i als pactes interns amb l'Administració. El/la Secretari/ària de la Junta farà les certificacions acreditatives corresponents als òrgans acadèmics i administratius afectats.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES I FINALS.
Disposició Transitòria
El present període de gestió de la Junta de Personal es compon de 7 membres, podent variar, aquest nombre, en successius períodes electorals conforme estableix l'article 8é de la Llei 9/87.
Disposició final
En tot allò que no especifique aquest Reglament, la Junta de Personal es regirà per la legislació vigent en cada moment.
Volver atrás |
|
Tornar a la pàgina principal | Accés a tots els temes |