De: "STEPV-IV Sindicat De Treballadors/es" Asunto: ELS PLANS DE PENSIONS SÓN ANTIECONÒMICS Fecha: jueves, 09 de noviembre de 2006 13:53 ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT VALENCIANA 9 /11/2006 (En castellano, más adelante ) Els plans de pensions són antieconòmics "Total, per a què volem un miserable 3 per cent?" Segurament, moltes empleades i molts empleats públics de la Generalitat van pensar que no pagava la pena discutir si un 3% de la massa salarial anava al sou o a un fons per a un Pla de Pensions. Els nostres càlculs ens fan arribar a unes altres conclusions. L'any 2005, la Mesa General de la Funció Pública Valenciana va abdicar de les seues atribucions com a òrgan negociador i va acceptar un acord vergonyant signat en el PAVACE sobre les retribucions dels empleats i empleades públics de la Generalitat per a 2006. Aquell acord incloïa la creació d'un fons per a la constitució d'un Pla de Pensions per un import equivalent a un 0,3% de la massa salarial de 2005. Intersindical Valenciana (STAPV, STEPV i STSPV) es va mostrar contrària a la creació d'eixe Pla de pensions, proposant que l'import resultant d'eixe 0,3% de la massa salarial incrementara les retribucions de totes i cadascuna de les persones empleades de la Generalitat. [Per cert, aquest Pla de Pensions no s'ha creat encara, de forma que el personal de la Generalitat de tots els sectors, Administració del Consell, Ensenyament, Justícia i Sanitat (el Pla és comú a tot el personal de la Generalitat) no solament s'ha quedat sense diners en nòmina, sinó que tampoc no se li ha ingressat en cap altre lloc.] Hem efectuat una comparativa per a veure en perspectiva què passaria si un mateix percentatge de la massa salarial es dedicara a un Pla de Pensions, o bé si eixe mateix percentatge incrementara tots els anys les retribucions. I les conclusions són sorprenents: En un Pla de Pensions, el 3% de la massa salarial d'un lloc de subaltern es converteix en 481 euros al cap de 10 anys. Eixe mateix percentatge aplicat sobre la totalitat de conceptes retributius augmentaria el sou de cada treballadors o treballadora del grup E en més de 3.000 euros. Per a un lloc base del grup A, la diferència va dels 1.150 a més de 7.000 euros. Per a que qualsevol empleat públic puga efectuar un càlcul dels efectes de l'aplicació d'un 0,3% del sou sobre el seu sou o en un Pla de pensions, pot utilitzar el quadre que teniu a continuació. S'ha efectuat sobre la base de 10.000 euros anuals de 2005. Només cal que feu una regla de tres amb els vostres ingressos bruts de 2005 per a que pugueu saber quants diners esteu perdent. Així, si guanyàreu 15.000 euros, cal multiplicar per u i mig; si guanyàreu 20.000 euros, cal multiplicar per dos, etc. Any Sou anual brut (1) Pla pensions (2) Sou anual + 0,3% (3) Diferència (4) 2005 10.000,00 --- --- --- 2006 10.200,00 30,00 10.230,00 30,00 2007 10.404,00 30,60 10.465,29 61,29 2008 10.612,08 31,21 10.705,99 93,91 2009 10.824,32 31,84 10.952,23 127,91 2010 11.040,81 32,47 11.204,13 163,32 2011 11.261,63 33,12 11.461,82 200,19 2012 11.486,86 33,78 11.725,44 238,58 2013 11.716,60 34,46 11.995,13 278,53 2014 11.950,93 35,15 12.271,02 320.09 2015 12.189,95 35,85 12.553,25 363,30 TOTAL 328,48 1.877,12 " (1) Suma de tots els conceptes retributius anuals amb base 2006, suposant un augment anual constant d'un 2% proporcional dels imports d'eixos conceptes. ( 2) 0,3% del sou anual brut de l'any anterior. ( 3) Igual que en la columna 1 "Sou anual brut", però augmentant cada any un 2,3% els imports. L'import de 2006 s'ha calculat sobre l'import anual de 2005. ( 4) Diferència entre la columna "Sou mensual + 0,3%" i la de "Sou anual brut". Que no us venguen cap moto: el Pla de Pensions privat és antieconòmic: ¡no us interessa! Los planes de pensiones son antieconómicos "Total, ¿para qué queremos un miserable 3 por ciento?" Seguramente, muchas empleadas y muchos empleados públicos de la Generalitat pensaron que no valía la pena discutir si un 3% de la masa salarial iba al sueldo o a un fondo para un Plan de Pensiones. Nuestros cálculos nos hacen llegar a otras conclusiones. El año 2005, la Mesa General de la Función Pública Valenciana abdicó de sus atribuciones como órgano negociador y aceptó un acuerdo vergonzante firmado en el PAVACE sobre las retribuciones de los empleados y empleadas públicos de la Generalitat para 2006. Aquel acuerdo incluía la creación de un fondo para la constitución de un Plan de Pensiones por un importe equivalente a un 0,3% de la masa salarial de 2005. Intersindical Valenciana (STAPV, STEPV y STSPV) se mostró contraria a la creación de ese Plan de pensiones, proponiendo que el importe resultante de ese 0,3% de la masa salarial incrementara las retribuciones de todas y cada una de las personas empleadas de la Generalitat. [Por cierto, este Plan de Pensiones no se ha creado todavía, de forma que el personal de la Generalitat de todos los sectores, Administración del Consejo, Enseñanza, Justicia y Sanidad (el Plan es común a todo el personal de la Generalitat) no solamente se ha quedado sin dinero en nómina, sino que tampoco se le ha ingresado en ningún otro lugar.] Hemos efectuado una comparativa para ver en perspectiva qué pasaría si un mismo porcentaje de la masa salarial se dedicara a un Plan de Pensiones, o bien si ese mismo porcentaje incrementara todos los años las retribuciones. Y las conclusiones son sorprendentes: En un Plan de Pensiones, el 3% de la masa salarial de un puesto de subalterno se convierte en 481 euros al cabo de 10 años. Ese mismo porcentaje aplicado sobre la totalidad de conceptos retributivos aumentaría el sueldo de cada trabajador o trabajadora del grupo E en más de 3.000 euros. Para un puesto base del grupo A, la diferencia va de los 1.150 a más de 7.000 euros. Para que cualquier empleado público pueda efectuar un cálculo de los efectos de la aplicación de un 0,3% del sueldo sobre su sueldo o en un Plan de pensiones, puede utilizar el cuadro que tenéis a continuación. Se ha efectuado en base a 10.000 euros anuales de 2005. Sólo hay que hacer una regla de tres con vuestros ingresos brutos de 2005 para que podáis saber cuánto dinero estáis perdiendo. Así, si ganasteis 15.000 euros, hay que multiplicar por uno y medio; si ganasteis 20.000 euros, hay que multiplicar por dos, etc. Año Sueldo anual bruto (1) Plan pensiones (2) Sueldo anual + 0,3% (3) Diferencia (4) 2005 10.000,00 --- --- --- 2006 10.200,00 30,00 10.230,00 30,00 2007 10.404,00 30,60 10.465,29 61,29 2008 10.612,08 31,21 10.705,99 93,91 2009 10.824,32 31,84 10.952,23 127,91 2010 11.040,81 32,47 11.204,13 163,32 2011 11.261,63 33,12 11.461,82 200,19 2012 11.486,86 33,78 11.725,44 238,58 2013 11.716,60 34,46 11.995,13 278,53 2014 11.950,93 35,15 12.271,02 320.09 2015 12.189,95 35,85 12.553,25 363,30 TOTAL 328,48 1.877,12 (1) Suma de todos los conceptos retributivos anuales con base 2005, suponiendo un aumento anual constante de un 2% proporcional de los importes de esos conceptos. ( 2) 0,3% del sueldo anual bruto del año anterior. ( 3) Igual que en la columna 1 "Sueldo anual bruto", pero aumentando cada año un 2,3% los importes. El importe de 2006 se ha calculado sobre el importe anual de 2005. ( 4) Diferencia entre la columna "Sueldo anual + 0,3%" y la de "Sueldo anual bruto". Que no os vendan ninguna moto: el Plan de Pensions privado es antieconómico: ¡no os interesa! ------------------------------------------------------------------------------ Un altre món és posible, Un altre sindicalisme, també. ______________________________________________________________________________ Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià STEPV - INTERSINDICAL VALENCIANA CONFEDERACIÓ D'STES. Membre fundador de la Internacional de l'Educació Secció Sindical Universitat Politècnica de València Camí de Vera s/n 46022 - València http://ttt.upv.es/~stepv stepv@upvnet.upv.es Tel: 963 877 046 Fax: 963 877 049 ______________________________________________________________________________