REGULAMENTO DO PLAN DE PENSIÓNS DA UNIVERSIDADE DE SANTIAGO DE COMPOSTELA
(Aprobado pola Comisión de Control o 17 de decembro de
2004)
Capítulo I: Denominación, modalidade e adscrición
Capítulo
III: Dereitos e obrigas de partícipes e beneficiarios
Capítulo
IV: Réxime de Contribucións e prestacións
Capítulo
V: Organización e control
Capítulo
VI: Modificación e liquidación
Capítulo
VII: Instancias de reclamación
Capítulo
VIII: Réxime transitorio
Este
Plan de Pensións regularase polas presentes especificacións, polo Real Decreto
lexislativo 1/2002, de 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da
Lei de Regulación dos Plans e Fondos de Pensións, polo Real Decreto 304/2004
de 20 de febreiro polo que se aproba o Regulamento e Plans e Fondos de Pensións
e por cantas disposicións de calquera rango que, actualmente ou no futuro, lle
poidan ser de aplicación.
DENOMINACIÓN, MODALIDADE E
ADSCRICIÓN
Artigo 1.- Denominación
As presentes especificacións do Plan de Pensións denominado Plan de Pensións da UNIVERSIDADE DE SANTIAGO DE COMPOSTELA, do que é promotora a UNIVERSIDADE DE SANTIAGO DE COMPOSTELA, regula as relacións entre o mencionado Plan, o seu Promotor, os seus partícipes e os seus beneficiarios; a súa condición leva implícita a aceptación de toda as normas nel contidas.
Artigo 2.- Modalidade
Este Plan de Pensións configúrase como unha Institución de previsión de carácter voluntario e libre que, en razón dos seus suxeitos constituíntes, se encadra na modalidade do SISTEMA EMPREGO e, en razón das obrigas estipuladas, na de PLAN DE ACHEGA DEFINIDA para toda as continxencias, no que se establecen 3 subplans:
a)
Subplan 1: No que se poderán integrar os empregados encadrados dentro do
persoal laboral da Universidade de Santiago de Compostela que reúnan as condicións
indicadas no artigo 6 do presente regulamento.
b)
Subplan 2: No que se poderán integrar os empregados encadrados dentro do
persoal funcionario de administración e servizos da Universidade de Santiago de
Compostela que reúnan as condicións indicadas no artigo 6 do presente
regulamento.
c)
Subplan 3: No que se poderán integrar os empregados encadrados dentro do
persoal docente da Universidade de Santiago de Compostela que reúnan as condicións
indicadas no artigo 6 do presente regulamento.
Artigo 3.- Adscrición a un Fondo de Pensións
1. O
presente Plan de Pensións integrarase no Fondo de Pensións CAIXANOVA, F.P.,
promovido pola Caixa de Aforros de Vigo, Ourense e Pontevedra - Caixanova e
inscrito na Dirección Xeral de Seguros co nº F-0062.
2. A
duración do plan é indefinida, procederase á súa terminación cando
legalmente teña lugar a isto e polas causas dispostas nestas especificacións.
3. As
contribucións do Promotor e dos Partícipes integraranse inmediata e
obrigatoriamente no mencionado Fondo de Pensións. As ditas contribucións,
xunto cos seus rendementos netos e os incrementos patrimoniais que xeren,
aboaranse na conta de posición que no Plan manteña no Fondo. O pagamento das
prestacións correspondentes, así como os gastos adicionais que se producisen,
efectuarase con cargo á dita conta.
ÁMBITO PERSOAL
Artigo 4.- Suxeitos constituíntes
Son
suxeitos constituíntes deste Plan de Pensións:
a) A
UNIVERSIDADE DE SANTIAGO DE COMPOSTELA, como Promotora do Plan.
b) Os
partícipes, en cuxo interese se crea o Plan.
Artigo 5.- Elementos persoais
Son
elementos persoais deste Plan de Pensións:
a) Os
suxeitos constituíntes.
b) Os
beneficiarios.
Artigo 6.- Participes
1. Poderá
ser partícipe no Subplan de Pensións 1 o persoal que teña unha relación
laboral coa Universidade de carácter fixo ou indefinido así como o persoal
laboral con contrato de natureza temporal cun mínimo de dous anos de prestación
de servizos na USC e que manifeste a súa vontade de integrarse nel, e teña
capacidade de obrigarse nos termos establecidos no Texto Refundido da Lei de
Plans e Fondos de Pensións e disposicións complementarias ou substitutorias,
sempre e cando acepten na súa totalidade e sen limitación ningunha as normas
de funcionamento deste Plan e as do seu correspondente Fondo.
2. Poderá
ser partícipe no Subplan de Pensións 2 o persoal funcionario de administración
e servizos que presta os seus servizos na Universidade de Santiago mediante unha
relación funcionarial indefinida así como de interinidade con dous anos de
prestación de servizos na USC e que manifeste a súa vontade de integrarse nel,
e teña capacidade de obrigarse nos termos establecidos no Texto Refundido da
Lei de Plans e Fondos de Pensións e disposicións complementarias ou
substitutorias, sempre e cando acepten na súa totalidade e sen limitación
ningunha as normas de funcionamento deste Plan e as do seu correspondente Fondo.
3. Poderá ser partícipe no Subplan de Pensións 3 o persoal docente que preste os seus servizos na USC sempre que manifeste a súa vontade de integrarse nel, e teña capacidade de obrigarse nos termos establecidos no Texto Refundido da Lei de Plans e Fondos de Pensións e disposicións complementarias ou substitutorias, sempre e cando acepten na súa totalidade e sen limitación ningunha as normas de funcionamento deste Plan e as do seu correspondente Fondo:
-O
persoal de Corpos Docentes Universitarios que se atopen en servizo activo.
-O
persoal docente contratado, que prestase servizos á USC polo período mínimo
de dous anos nas seguintes categorías:
·
Axudante
·
Profesorado axudante doutor
·
Profesorado colaborador
·
Profesorado contratado
doutor
·
Profesorado asociado
·
Profesores funcionarios
internos con dous anos de prestación de servizos á USC
·
Profesorado interino de
substitución
O cómputo
de dous anos non se interromperá polo cambio de categoría ou contrato.
Quedan excluídos expresamente deste Subplan en base á súa condición de xubilados os profesores eméritos.
4. A
contribución da USC sobre o persoal dos apartados 1, 2 e 3 do artigo 6 que
desenvolva funcións a tempo parcial reducirase en proporción á xornada
laboral realizada, rateada en función da dedicación que figure na Universidade
a data de 1 de xaneiro do ano da contribución.
Artigo 7.- Partícipes en suspenso
1.
Consideraranse partícipes en suspenso aqueles polos que o Promotor non efectúa
contribucións ao Plan, e que cesen na realización de contribucións propias
por algún dos seguintes motivos:
a)
Cesamento definitivo da súa relación de empregado do Promotor, sen solicitar o
traslado dos seus dereitos consolidados a outro Plan de Pensións.
b)
Suspensión temporal da súa relación de empregado do Promotor por excedencias.
2. Os
partícipes en suspenso manterán os seus dereitos económicos (dereito
consolidado) no Plan.
Artigo 8.- Beneficiarios
Serán
beneficiarios do Plan aquelas persoas físicas que, sendo ou non partícipes
del, teñan dereito á percepción de prestacións.
Artigo 9.- Alta dun partícipe no Plan
1.- Quen
estea na condición de acollerse ao Plan, conforme ao disposto no artigo sexto
poderá exercitar o seu dereito de adhesión dentro do ano natural no que
alcance aquela condición, causará alta no Plan desde o momento no que lle
comunique por escrito ao Promotor que exercita o mencionado dereito. A primeira
contribución que realizará o promotor por conta do partícipe corresponderá
ao 1 de xaneiro do exercicio seguinte á data de alta.
Os
dereitos dos partícipes no Plan considéranse desde a data efectiva na que
estes se adhiran a el.
2. O partícipe
poderá solicitar que lle sexa expedido un certificado acreditativo da súa
pertenza e integración ao Plan de Pensións. Este certificado, que expedirán
conxuntamente a Entidade Xestora e a Entidade Depositaria, non será
transferible.
3. A
adhesión ao Plan polo empregado e totalmente voluntaria, pero, unha vez
producida a mesma, será irreversible.
Artigo 10.- Baixa dun Partícipe no Plan
Os partícipes
causarán baixa no Plan:
a) Cando
se produza algunha das continxencias previstas no Plan.
b) Cando
cese a relación de emprego co Promotor, e o partícipe solicite a mobilización
dos seus dereitos consolidados a outro Plan de Pensións.
c) Por
terminación do Plan, deberá procederse a transferir os seus dereitos
consolidados a outro Plan de Pensións.
Artigo 11.- Alta dun beneficiario no Plan
Adquirirán
a condición de beneficiarios:
a) Os
partícipes que exerzan o dereito a percibir a prestación que lles corresponda
por algunha das seguintes continxencias:
·
Xubilación ou situación
asimilable.
·
Gran invalidez, incapacidade
absoluta e permanente para todo traballo ou incapacidade total e permanente para
a profesión habitual.
b) As
persoas físicas que exerzan o dereito a percibiren prestacións de viuvez,
orfandade ou en favor doutros beneficiarios designados ou herdeiros por
falecemento dun partícipe segundo a última designación de beneficiarios
efectuada por este.
A falta
de designación expresa por parte do partícipe, serán beneficiarios, por orde
preferente e excluínte:
1. O cónxuxe
ou parella de feito inscrita no rexistro oficial, non separado legalmente do
partícipe.
2. Os
fillos do partícipe por partes iguais.
3. Os
pais do partícipe por partes iguais.
4. Os irmáns
do partícipe por partes iguais.
5. Os
herdeiros legais.
c) As
persoas físicas que, por falecemento dun beneficiario,
exerzan o dereito a percibiren prestacións de viuvez e orfandade ou en favor
doutros herdeiros ou persoas designadas cando o beneficiario falecido estivera
cobrando unha modalidade de prestación reversible (prestación na que se indica
que, se falece o titular, cobrará a persoa designada por este).
Artigo 12.- Baixa dun beneficiario no Plan
Os
beneficiarios que cobren prestacións en forma de renda causarán baixa no Plan
en caso de falecemento.
DEREITOS E OBRIGAS DE PARTÍCIPES E
BENEFICIARIOS
Artigo 13.- Dereitos do Promotor
Corresponden
ao Promotor do Plan os seguintes dereitos:
a)T er a
súa representación na Comisión de Control do Plan de Pensións nos termos
previstos no Capítulo V do presente Regulamento.
b)
Solicitar dos partícipes os datos persoais familiares necesarios para
determinar as súas contribucións ao Plan.
Artigo 14.- Obrigas do Promotor
Será
obrigación do Promotor efectuar o desembolso das contribucións imputables aos
partícipes, previstas na correspondente valoración actuarial na forma, prazos
e contía comprometidas.
Así
mesmo, deberá facilitar os datos que, sobre os empregados, lle sexan requiridos
co obxecto de realizar as correspondentes valoracións actuariais.
Artigo 15.- Dereitos dos Partícipes
Correspóndenlle
aos partícipes do Plan os seguintes dereitos:
1. A
titularidade dos recursos patrimoniais nos que, a través do correspondente
Fondo, se materialice e se instrumente o seu Plan de Pensións, de conformidade
coas presentes especificacións.
2. Que
lles fagan efectivas as contribucións da Entidade Promotora nos termos
previstos nestas especificacións.
3. Os
seus dereitos consolidados individuais, constituídos pola súa cota
proporcional do fondo de capitalización que teña o Plan no Fondo de Pensións
correspondente. Este fondo de capitalización será función das contribucións
e rendas xeradas polos recursos investidos menos os quebrantos e gastos que se
producisen.
Estes
dereitos consolidados só se farán efectivos no caso de que o partícipe así o
solicite, nos casos de desemprego de longa duración ou enfermidade grave
recollidos no apartado 4 deste artigo.
4.
Solicitar do Fondo no que estea integrado o seu Plan de Pensións, a través da
súa Entidade Xestora, que se fagan efectivos os seus dereitos consolidados na súa
totalidade ou en parte, con carácter excepcional, nos supostos de enfermidade
grave ou desemprego de longa duración, de acordo co disposto no artigo 9 do
Real Decreto 304/2004, de 20 de febreiro, polo que se aproba o Regulamento de
Plans e Fondos de Pensións, ou o que ao respecto estableza a lexislación
vixente, para o cal deberá acreditarse o mantemento da situación para obter
cada pagamento sucesivo que, no seu caso, se solicite.
5.
Designar beneficiarios para o caso de que se produza a continxencia de
falecemento. Así mesmo poderá cambiar a dita designación en tanto sexa partícipe
do Plan.
6. Estar
informados sobre a evolución do Plan. A información mínima que se lle
facilitará a cada partícipe será:
a) Con
motivo da adhesión, e en todo momento mentres ostente a condición de partícipe,
estará a súa disposición un exemplar das presentes especificacións na sede
social da Entidade Promotora. Entregarase unha copia completa das vixentes
especificacións a solicitude do partícipe en calquera momento que así o
solicite, como documentación acreditativa dos seus dereitos e obrigas.
b) Con
motivo da Adhesión, porase á súa disposición un exemplar da declaración dos
principios da política de investimento do Fondo na sede social da Entidade
Promotora.
c) Co
motivo da incorporación ao Plan e se así o solicita, un certificado de
pertenza ao plan.
d) Unha
certificación anual das contribucións directas e imputadas ao partícipe,
realizadas durante o ano, así como unha certificación anual do valor dos seus
dereitos consolidados ao 31 de decembro de cada ano.
e)
Información trimestral sobre a evolución e situación dos seus dereitos económicos
no plan, así como calquera extremo que puidese afectarlles, especialmente as
modificacións normativas, cambios das especificacións do plan, das normas de
funcionamento do Fondo ou da súa política de investimentos, e das comisións
de xestión e depósito. Esta información poderá facilitarse ben pola súa
remisión directa ao partícipe ou ben pola súa posta a disposición a través
dos medios que a Comisión de Control do Plan estime suficientes.
7.
Suspender as contribucións voluntarias ou modificar o seu réxime, de
conformidade co previsto no artigo 22 das presentes especificacións.
8. Os
partícipes poderán trasladar a este os seus dereitos consolidados noutros
Plans, se ben unha vez incorporados a este Plan só poden ser mobilizados en
caso de cesamento da relación laboral co promotor ou terminación do Plan.
9.
Mobilizar os seus dereitos consolidados, coas minoracións que por gastos isto
orixine, en caso de terminación do Plan ou por cesación definitiva da relación
laboral co promotor, con extinción das obrigas de contribucións directas e
imputadas, para a súa integración noutro Plan de Pensións.
A
solicitude de mobilización deberá ser realizada á Entidade Xestora do Fondo
onde estea integrado o Plan ao que se pretende mobilizar os dereitos
consolidados, facilitando a esta un escrito dirixido á Entidade Xestora do
Fondo de orixe, indicando o novo Plan e Fondo de Pensións no que se integra e o
importe a mobilizar, e autorizando á Entidade Xestora do Fondo de destino para
que, no seu nome, poida solicitar á Entidade Xestora do Fondo de orixe a
mobilización dos dereitos consolidados, así como toda a información persoal,
financeira e fiscal necesaria para realizalo.
A
transferencia dos dereitos consolidados do partícipe ao novo Plan efectuárase
nun prazo non superior ao legalmente establecido, dende a recepción pola
Entidade Xestora de toda a documentación anterior.
Artigo 16.- Obrigas dos Partícipes
É
obrigación dos partícipes comunicarlle á Entidade Xestora do Fondo os datos
persoais e familiares que lles sexan requiridos para causar alta no Plan e para
determinar o cobro das prestacións. Así mesmo, deberá comunicar calquera
modificación que se produza nos ditos datos.
Artigo 17.- Dereitos dos Beneficiarios
Correspóndenlles
aos beneficiarios do Plan os seguintes dereitos:
1.
A titularidade dos recursos patrimoniais nos que, a
través do correspondente Fondo, se materialice e se instrumente o seu Plan de
Pensións.
2.
Percibir as prestacións establecidas ao acaecer as
continxencias previstas no Plan.
3.
Estar representados na Comisión de Control do Plan
de Pensións nos termos previstos nas disposicións legais e no capítulo V das
presentes especificacións.
4.
Recibir unha certificación anual das prestacións
cobradas durante o ano e das retencións fiscais efectuadas, así como do
importe dos seus dereitos económicos remanentes no Plan a 31 de decembro de
cada ano. Así mesmo, dispor de información trimestral sobre a evolución e
situación dos seus dereitos económicos no plan, así como calesquera extremos
que puideran afectarlles, especialmente as modificacións normativas, cambios
das especificacións do plan, das normas de funcionamento do Fondo ou da súa
política de investimentos, e das comisións de xestión e depósito. Esta
información poderá facilitarse ben pola súa remisión directa ao beneficiario
ou pola súa posta a disposición a través dos medios que a Comisión de
Control do Plan estime suficientes.
Producida e comunicada a continxencia, o beneficiario do plan de pensións recibirá información apropiada sobre a prestación e as súas posibles reversións, sobre as opcións de cobro correspondente , no seu caso, e respecto do grao de garantía ou de risco de conta do beneficiario. En caso de renda asegurada, farase entrega ao beneficiario do correspondente certificado de seguro, emitido pola Entidade aseguradora.
Artigo 18.- Obrigas
dos Beneficiarios
É obriga
dos beneficiarios comunicarlle á Entidade Xestora do Fondo os datos persoais e
familiares que lle sexan requiridos para xustificar o dereito á percepción das
prestacións e do seu mantemento ao longo do tempo como aqueles feitos que
orixinen ou sexan causa de extinción, suspensión ou variación do beneficio ou
prestación que se estivese percibindo, inmediatamente despois de producirse.
Artigo 18 bis.- Protección de datos
A efectos
do establecido na vixente normativa sobre Protección de Datos de Carácter
Persoal, o Promotor do Plan de Pensións acredita que obtivo autorización dos
partícipes para comunicarlles os seus datos persoais, incluso os da saúde, ás
entidades xestora e depositaria, así como, no seu caso, á Entidade aseguradora
e á Entidade comercializadora, para o seu tratamento, ao ser necesario para o
inicio e desenvolvemento da relación xurídica. Así mesmo outorga, no seu nome
e no dos Partícipes, o seu consentimento expreso para que poidan ser incluídos
nun ficheiro e tratados pola Entidade Xestora, será destinataria e responsable
do tratamento a Caixa de Seguros Reunidos, Compañía de Seguros e Reaseguros,
SA –CASER-, con domicilio en Madrid, Avenida de Burgos 109, onde os Partícipes
(e, no seu caso, os Beneficiarios) poderán exercitar os dereitos de acceso,
rectificación, cancelación e oposición ao tratamento daqueles, dirixíndose
ao director do Departamento Xurídico-Técnico. Por último, outorga, no seu
nome e no dos Partícipes, o seu consentimento expreso para que os devanditos
datos sexan comunicados á Comisión de Control do Plan de Pensións, aos
efectos de que esta poida desenvolver as funcións que lle son encomendadas na
normativa vixente.
RÉXIME
DE CONTRIBUCIÓNS E PRESTACIÓNS
Artigo 19.- Sistema de financiamento do Plan
1. O
sistema financeiro-actuarial que adoptara o presente plan será a
"CAPITALIZACIÓN FINANCEIRA INDIVIDUAL" para a contribución definida
de xubilación, falecemento e invalidez.
2. Cando
se perciban prestacións en forma de renda que supoñan a asunción dalgún tipo
de risco no Plan contratará o aseguramento das ditas prestacións con CASER
AHORROVIDA, CIA. DE SEGUROS E REASEGUROS mediante a correspondente póliza, con
tomador que será o Plan de Pensións representando polo Presidente da Comisión
de Control.
Artigo 20.- Contribucións ao Plan
1.- As
contribucións ao Plan de Pensións serán efectuadas:
·
Polo Promotor, de maneira
obrigatoria. Estas contribucións terán carácter irrevogable desde o momento
do seu percibimento aínda que non se fixesen efectivas.
·
Polos partícipes na forma e
contía que voluntariamente decidan.
As
contribucións efectuadas ao Plan integraranse necesariamente na contía que o
Fondo manteña na Entidade Depositaria na data do seu percibimento.
2. Contía
das contribucións:
A
contribución obrigatoria por parte do Promotor será:
·
Subplan 1: do 80% sobre o 1%
da masa salarial do persoal laboral de administración e servizos da
Universidade de Santiago de Compostela, detraerase o importe da Póliza de Vida
e Invalidez subscrita para este colectivo, a cantidade resultante será a
contribución que a USC fará a este subplan.
Esta
contribución global repartirase linealmente entre os partícipes en alta a 1 de
xaneiro no subplan en función da duración da súa xornada de traballo.
·
Subplan 2: a contribución
será a resultante de aplicarlles aos partícipes en alta a 1 de xaneiro, o
importe da cota individual aplicada ao persoal laboral do subplan 1 en función
da duración da súa xornada de traballo.
·
Subplan 3: 40% sobre o 1% da
masa salarial do persoal doente da Universidade de Santiago de Compostela,
segundo a definición do artigo 4.4 da Lei de Orzamentos da Comunidade Autónoma
de Galiza.
Esta
contribución global repartirase linealmente entre os partícipes en alta o 1 de
xaneiro no subplan en función da duración da súa xornada de traballo.
A partir
de xaneiro de 2005 a contribución será a resultante de aplicarlles aos partícipes
en alta a 1 de xaneiro, a cota individual fixada en 126 € en función da
duración da súa xornada de traballo.
O
promotor poderá realizar contribucións extraordinarias adicionais, por
subplans que se imputarán por partes iguais entre os partícipes en alta a 1 de
xaneiro no subplan en función da
duración da súa xornada de traballo. As devanditas contribucións deberán ser
aceptadas pola Comisión de Control do Plan de Pensións e incorporaranse cando
así se negocien como anexo a estas especificacións.
Para o
caso de partícipes que se xubilen, se invaliden ou falezan antes de producirse
o desembolso efectivo da contribución do promotor, e no exercicio no que se
produza a continxencia o beneficiario poderá optar entre:
a)
Percibir a prestación de forma inmediata unha vez producida a continxencia,
neste caso o partícipe causante da prestación non se incluirá no repartimento
da contribución do promotor correspondente ao exercicio.
b)
Percibir a prestación de forma diferida, unha vez que se produza o desembolso
das contribucións do promotor.
Os partícipes
que cesen na súa relación laboral co promotor, no exercicio no que se produza
o cesamento, por causas que non orixinen o seu pase a beneficiario, entrarán no
repartimento da contribución sempre que non inmobilizasen os seus dereitos
consolidados na data de desembolso efectivo da contribución.
3. A
contribución ordinaria efectuada polo Promotor materializarase, unha vez
aprobados os orzamentos definitivos da USC polos órganos competentes.
4. As
contribucións dos partícipes poderán ser:
a) Periódicas.
Cando un partícipe solicite a alta no Plan poderá establecer unhas contribucións
periódicas a este. A periodicidade será mensual. A primeira contribución periódica
cargarase na conta do partícipe durante os primeiros dez días do mes seguinte
á data de tramitación do Boletín de Adhesión ao Plan. As contribucións
sucesivas tamén se lle cargarán na conta ao partícipe durante os dez
primeiros días do mes do seu vencemento.
b)
Extraordinarias. Son aquelas en que o partícipe pode realizar a súa vontade,
de forma única ou non, e sen acollerse a ningunha frecuencia ou contía
preestablecida. A decisión de efectuar o pagamento de contribucións
extraordinarias será comunicada polo partícipe á Entidade Xestora do Fondo
mediante o correspondente Boletín, no que se incluirán a autorización de
domiciliación bancaria e a data designada para o seu pagamento.
As
contribucións dos partícipes terán unha contía mínima de 30,00 euros.
5. Os
partícipes poderán combinar, tanto ao causar alta no Plan como durante a súa
permanencia nel, ambos os dous sistemas de contribucións.
6. O
traspaso ao Plan dos Dereitos Consolidados doutros Plans de Pensións non ten o
carácter de contribución, mantense, non obstante, a súa natureza de Dereito
Consolidado.
Artigo 21.- Contía máxima das contribucións
1. Dentro
de cada ano natural, a contía máxima do conxunto das contribucións ao Plan,
tanto directas coma imputadas a un partícipe, non poderán superar o límite máximo
legal de contribucións a un Plan de Pensións vixente en cada momento. Este límite
non afecta ao traspaso de Dereitos Consolidados provenientes doutro Plan de
Pensións.
2. Se a
contía anual das contribucións correspondentes a un partícipe supera nalgún
momento o límite máximo legal de contribucións a un Plan de Pensións vixente
nese momento, o Promotor fornecerá nese exercicio por conta do partícipe
exactamente o mencionado límite máximo legal.
3. Se a
acumulación das contribucións ao Plan con outras realizadas polo propio partícipe
a outro ou outros Plans de Pensións superase o límite máximo legal, o partícipe
retirará os excesos de contribucións do outro plan ou plans, e manterá as
efectuadas polo Promotor a este Plan de Emprego.
4. A
Entidade Xestora queda autorizada a suspender para un partícipe, dentro de cada
ano natural, o réxime de pagamento das contribucións periódicas a vencer ou a
non tramitar modificacións a este ou novas contribucións extraordinarias cando
co novo pagamento, xunto coas contribucións xa efectuadas no ano natural, se
supere o mencionado límite, informará disto ao Partícipe.
Artigo 22.- Modificación, suspensión e
rehabilitación de contribucións
1. Modificación: As contribucións do Promotor ao Plan imputables a cada partícipe só se poderán modificar cando así o aprobe a Comisión de Control por maioría cualificada de 3/4 partes dos seus membros. 0 partícipe poderá modificar o seu sistema voluntario de contribucións en canto a importe, periodicidade ou crecemento daqueles, sen efecto retroactivo.
2. Suspensión: O Promotor suspenderá o pagamento das contribucións correspondentes a un partícipe cando cese, temporal ou definitivamente, a relación de emprego entrambos. A suspensión de contribucións do Promotor suporá a suspensión automática no seu caso da contribución voluntaria do Partícipe. Nos dous casos o partícipe pasará á situación de "partícipe en suspenso" a non ser que traslade todos os seus dereitos consolidados a outro Plan, caso en que causará baixa, ou manteña as súas contribucións voluntarias, en cuxo caso seguirá sendo partícipe, se ben sen dereito a contribución do promotor.
3. Rehabilitación: No caso de suspensión temporal da relación laboral, o Promotor volverá efectuar contribucións ao Plan por conta do Partícipe en suspenso ao final do ano natural no que o dito Partícipe prosiga a súa relación de emprego co Promotor e solicite a súa rehabilitación no Plan, a partir dese momento, o partícipe deixará de estar en situación de Partícipe en suspenso.
Artigo 23.- Non pagamento de contribucións
1. En
caso de non pagamento das contribucións por parte do Promotor, a Entidade
Xestora do Fondo comunicarao a Comisión de Control do Plan para que realice os
trámites que considere oportunos, sen prexuízo dos especificados no punto 1 do
artigo 20.
2. En
caso de producirse o non pagamento dunha contribución periódica voluntaria do
partícipe, a Entidade Xestora do Fondo volverá cargala na conta do partícipe
o mes seguinte. No caso de que resultase novamente non pagada, a Entidade
Xestora quedará facultada para suspender o cargo na conta das contribucións
voluntarias periódicas e suspender as ditas contribucións.
3. O partícipe
poderá solicitar a rehabilitación das contribucións non pagadas, periódicas
ou extraordinarias remitindo á Entidade Xestora o boletín correspondente.
Artigo 24.- Devolución de contribucións
1. A
Entidade Xestora do Fondo poderalle devolver ao Promotor e/ou partícipe parte
das contribucións xa pagadas aboándollas na conta respectiva, nos seguintes
casos :
a) Cando
o conxunto das contribucións directas ou imputadas dun partícipe (computadas
por separado) a Plans de Pensións supere nun ano natural o limite máximo
legal.
O Partícipe
deberá xustificar á Entidade Xestora a superación do citado límite mediante
as certificacións emitidas por aquelas Entidades Xestoras de Fondos de Pensións
en que se produciron as contribucións que en conxunto orixinan a superación do
limite.
b) Por
erros no proceso de cobro de contribucións:
Cando,
como consecuencia de erros no proceso administrativo de cobro de contribucións,
ou de modificación ou suspensión daquelas, resultasen indebidamente cargadas
contribucións nas contas dos Partícipes, tras a solicitude previa destes, a
Entidade Xestora tramitará a súa devolución, sen intereses.
2. No
caso de devolución de contribucións, esta nunca se realizará con efecto retroactivo,
de maneira que formarán parte do seu dereito consolidado os rendementos netos
xerados polas contribucións obxecto de devolución, durante o tempo no que
permaneceron no plan.
Artigo 24 (bis).- Dereitos consolidados
Determínanse
como a cota parte do Fondo de Capitalización, constituído polas contribucións
dos partícipes, directas e imputadas, e os rendementos netos de gastos que
estes xeren. Sobreenténdese a mesma definición para os dereitos consolidados
dos partícipes no suspenso.
Artigo 25.- Continxencias cubertas polo Plan
As
continxencias cubertas polo presente Plan de Pensións, que dan orixe ao
pagamento de prestacións, son as seguintes:
a)
Xubilación:
Para a
determinación desta continxencia terase en conta o previsto no Réxime de
Seguridade Social correspondente. Por tanto, a continxencia de xubilación
entenderase producida cando o partícipe acceda efectivamente á xubilación no
réxime da Seguridade Social correspondente, sexa á idade ordinaria, anticipada
ou posteriormente.
Cando non
sexa posible o acceso dun partícipe á xubilación, a continxencia entenderase
producida a partir da idade ordinaria de xubilación no Réxime Xeral da
Seguridade Social, no momento no que o partícipe o exerza ou cesase a
actividade laboral ou profesional, e non se atope cotizando para a continxencia
de xubilación para ningún Réxime da Seguridade Social.
Poderase
anticipar a prestación correspondente á xubilación a partir dos 60 anos no
suposto de que o partícipe reúna os seguintes requisitos:
a)
Que cesara en toda
actividade determinante de alta na Seguridade social, sen prexuízo de que, no
seu caso, continúe asimilado á alta nalgún réxime da Seguridade Social.
b)
Que no momento de solicitar
a disposición anticipada non reúna aínda os requisitos para a obtención da
prestación de xubilación no réxime da Seguridade Social correspondente.
Non
procederá o anticipo da prestación regulamentado neste apartado nos supostos
en que non sexa posible o acceso á xubilación aos que se refire o apartado
anterior.
Así
mesmo, prevese o anticipo da prestación correspondente á xubilación cando o
partícipe extinga a súa relación laboral e pase á situación legal de
desemprego a consecuencia de expediente de regulación de emprego aprobado pola
autoridade laboral.
b)
Incapacidade permanente total para a profesión habitual.
Para a
determinación desta continxencia terase en conta o previsto no Réxime de
Seguridade Social correspondente, sempre que, como consecuencia dela, o partícipe
cese de forma definitiva na súa relación laboral co promotor. Acreditarase
mediante a oportuna certificación do órgano administrativo a quen en cada caso
corresponda decretar ou recoñecer tal situación, así como con certificación
emitida pola universidade onde se faga constar o cesamento da relación laboral.
c)
Incapacidade absoluta e permanente para todo traballo
Para a
determinación desta continxencia terase en conta o previsto no Réxime de
Seguridade Social correspondente. Acreditarase mediante a oportuna certificación
do órgano administrativo a quen en cada caso corresponda decretar ou recoñecer
tal situación.
d) Gran
Invalidez:
Para a
determinación desta continxencia terase en conta o previsto no Réxime de
Seguridade Social correspondente. Acreditarase mediante a oportuna certificación
do órgano administrativo a quen en cada caso corresponda decretar ou recoñecer
tal situación.
e)
Falecemento:
Entenderase
por esta continxencia a morte ou declaración legal de falecemento do partícipe
ou beneficiario, que poden xerar dereito a prestacións de viuvez, orfandade, ou
a favor doutros herdeiros ou persoas designadas. Esta continxencia acreditarase
mediante o correspondente Certificado de Defunción.
Artigo 26.- Prestacións do Plan
As
prestacións previstas polo Plan para cada unha das continxencias cubertas por
este serán as seguintes:
a) Para a
continxencia de Xubilación:
·Prestación de Xubilación.
b) Para
as continxencias de Incapacidade total e permanente, absoluta e permanente e
Gran invalidez:
·Prestación de incapacidade.
c) Para a
continxencia de Falecemento:
·Prestacións por falecemento.
Artigo 27.- Prestación de Xubilación
O importe
desta prestación será igual á cota parte que ao partícipe, na data da súa
xubilación, lle corresponda do Fondo de Capitalización que se constituirá
para esta prestación coas contribucións definidas indicadas no Artigo 20 do
presente Regulamento máis os rendementos, netos de gastos, que estas xeren no
Fondo.
Artigo 28.- Prestación de Incapacidade
O importe
desta prestación será igual á cota parte que ao partícipe, na data da súa
incapacidade, lle corresponda do Fondo de Capitalización que se constituirá
para esta prestación con contribucións definidas indicadas no Artigo 20 do
presente Regulamento, máis os rendementos, netos de gastos, que estas xeren no
Fondo.
Artigo 29.- Prestación por falecemento
O importe
desta prestación causada por un partícipe será igual á cota parte que ao
partícipe, na data do seu falecemento, lle corresponda do Fondo de Capitalización
que se constituirá para esta prestación coas contribucións definidas
indicadas no Artigo 20 do presente Regulamento, máis os rendementos, netos de
gastos, que estas xeren no Fondo.
Artigo 30.- Prestacións dos partícipes en suspenso
Os partícipes
en suspenso terán dereito ás seguintes prestacións :
a)
Prestación de xubilación: a partir do día no que teña dereito, de acordo ao
artigo 25.a), o propio partícipe en suspenso cobrará un capital ou renda
equivalente cun importe que será igual á capitalización financeira dos seus
dereitos consolidados na data do cesamento, á taxa real de rendibilidade que
obteña o Plan no Fondo desde esa data ata a data da súa xubilación.
b)
Prestación de falecemento: no caso de falecemento do partícipe en suspenso
antes de alcanzar a súa data de xubilación, os herdeiros legais cobrarán un
capital ou renda equivalente cun importe que será igual á capitalización
financeira dos seus dereitos consolidados na data do cesamento, á taxa
real de rendibilidade que obteña o Plan no Fondo desde esa data ata a
data en que se recoñeza a súa invalidez.
c)
Prestación de incapacidade: a partir do momento no que o partícipe cause baixa
por incapacidade, este cobrará un capital ou renda equivalente de importe igual
á capitalización financeira dos seus
dereitos consolidados na data do cesamento, á taxa real de rendibilidade que
obteña o Plan no Fondo desde esa data ata a data na que se recoñeza a súa
invalidez.
Artigo 31.- Modalidades de pagamento das prestacións
1.
As prestacións ás que os
beneficiarios teñen dereito, como consecuencia das continxencias indicadas no
artigo 26 anterior poderán ter as seguintes modalidades:
a)
Capital, consistente nunha percepción de pagamento único. O seu importe será
igual ao valor dos dereitos consolidados do causante no momento do cobro da
prestación, máis nos casos que corresponda, as prestacións definidas
aseguradas. O pagamento desta prestación poderá ser inmediato ou diferido a un
momento posterior. En razón dunha mesma continxencia, un beneficiario só poderá
obter unha única prestación desta modalidade.
Se ao
chegar o vencemento, o beneficiario oponse ao cobro do capital, ou non sinalase
o medio de pagamento, a Entidade Xestora depositará o seu importe nunha
entidade de crédito a disposición ou por conta do beneficiario, entenderase así
satisfeita a prestación a cargo do Plan.
b) Renda,
temporal sen garantía, consistente na percepción de dous o máis pagamentos
sucesivos con periodicidade regular, incluíndo polo menos un pagamento en cada
anualidade.
O beneficiario fixará:
·
O importe e periodicidade
(mensual, trimestral, semestral ou anual) dos pagamentos.
·
A revalorización anual (crecemento
acumulativo) da renda, así como a data da primeira revalorización.
·
A data de inicio do
pagamento da renda, podendo diferir o inicio do cobro dela.
A duración
da renda determinarase en función da rendibilidade real que obteña o Plan de
Pensións, esgotarase así cando se consuma o dereito económico do
beneficiario. En caso de pasamento do beneficiario antes do esgotamento do
dereito económico, o importe remanente constituirá un novo dereito económico
a favor de quen legalmente corresponda.
Neste
tipo de rendas, o propio beneficiario asume o risco da obtención da
rendabilidade esperada e o Plan non precisa de reservas patrimonais nin marxe de
solvencia.
c) Renda
vitalicia ou temporal con garantías de interese e supervivencia, incluirá polo
menos un pagamento en cada anualidade. Estas rendas necesariamente aseguraranse.
Nesta modalidade de cobro, o beneficiario percibirá unha renda equivalente ao
valor dos seus dereitos económico no plan, de acordo coa tarifa de primas da
compañía de seguros para cada tipo de rendas e os gastos repercutibles en
concepto de comisións de xestión e depósito.
Este tipo de rendas non poden alterarse a solicitude do partícipe unha vez contratadas. Así mesmo, se se contratan con reversión, supoñen a imposibilidade de revogación dos beneficiarios designados para a reversión, así como a imposibilidade de mobilizar os dereitos económicos que se deriven delas.
Ao atoparse asegurada esta modalidade de rendas por unha Entidade Aseguradora que asumirá as posibles desvición de supervivencia ou de interese, o Plan non precisará constituír por elas reservas patrimonais nin marxe de solvencia.
d) Mixtas. É unha combinación dun único pagamento en forma de capital, con rendas de calquera das dúas modalidades anteriores. En calquera caso, só terá a consideración de capital aquel expresamente solicitado como tal polo beneficiario no momento de recoñecerse a prestación polo plan.
2.
En calquera caso, as rendas
mencionadas nos anteriores apartados (b) e (c) calcularanse aplicando o sistema
financeiro–actuarial de “Capitalización Individual”.
3.
Será o beneficiario quen
decidirá a modalidade de prestación que desexa cobrar no momento do
acaecemento da continxencia correspondente, agás para beneficiarios de reversións
no caso de rendas con garantía, onde está predefinida a modalidade de cobro.
Artigo 32.- Procedemento e recoñecemento do
pagamento de prestacións
1.
Producida a continxencia determinante dunha prestación, o titular beneficiario
poñerao en coñecemento da Entidade Xestora do Fondo, debendo acompañar a
información necesaria e a documentación acreditativa do seu dereito á
prestación.
2. A
documentación referida será examinada pola Entidade Xestora, a que poderá
solicitar cantos datos complementarios estime necesarios.
3. A
Entidade Xestora notificaralle ao beneficiario o recoñecemento do seu dereito a
prestación, ou a súa denegación, de ser o caso, no prazo máximo legal desde
a recepción de toda a documentación. A denegación deberá ser motivada. Igual
notificación cursará de forma simultánea á Comisión de Control do Plan, a
quen corresponde a supervisión do cumprimento das normas deste Plan.
4. O
pagamento dunha prestación en forma de capital, ou o primeiro pagamento dunha
prestación en forma de renda, será efectuado no prazo máximo legal desde a
recepción pola Entidade Xestora de toda a documentación necesaria para
acreditar o dereito ao seu cobro e realízase mediante aboamento deste na conta
da entidade depositaria do Fondo que o beneficiario comunique á Entidade
Xestora daquel.
5. O
cobro das prestacións en forma de renda necesariamente realizarase por
"domiciliación bancaria" na entidade depositaria do Fondo mediante
aboamento na conta que o beneficiario lle comunique á Entidade Xestora do
Fondo.
6. Coa
frecuencia que decida a Comisión de Control do Plan, a Entidade Xestora do
Fondo poderá solicitar dos beneficiarios a documentación necesaria para que
acrediten que seguen tendo dereito á percepción das súas prestacións.
7. Para
calquera reclamación que os beneficiarios poidan formular, dirixiranse á
Comisión de Control do Plan, a través do seu Secretario, quen a incluirá na
orde do día da primeira reunión que se celebre. Do acordo que se adopte ao
respecto darase traslado ao Beneficiario, así como á Entidade Xestora do
Fondo.
Artigo 33.- Documentación acreditativa das
continxencias
Xunto á
solicitude de prestación, o Beneficiario deberá acompañar a documentación
que a continuación se relaciona para cada unha das continxencias previstas
neste plan, sen prexuízo de que a Entidade Xestora poida requerir aquela outra
documentación adicional que considere necesaria para a acreditación da
continxencia:
a)
Na continxencia de xubilación: fotocopia do NIF e documentación que acredite a
xubilación no sistema público da Seguridade Social.
Cando non
sexa posible o acceso a xubilación e teña cumprida a idade ordinaria de
xubilización no Réxime Xeral da Seguridade Social: Fotocopia do NIF e
Certificado de Vida Laboral.
Cando o
partícipe, calquera que sexa a súa idade, encontrarase en situación legal de
desemprego a consecuencia dun Expediente de Regulación de Emprego: Fotocopia
NIF, carta de despidemento ou certificado de empresa, documentación
acreditativa do Expediente de Regulación de Emprego autorizado polo servizo
administrativo competente e documento de inscrición no Servizo Público de
Emprego Estatal ou organismo público competente como demandante de emprego.
b)
Na continxencia de morte do partícipe ou do beneficiario: certificado de
defunción, certificado de últimas vontades, boletín onde consten os
beneficiarios designados e documento acreditativo da sua personalidade. En
defecto de designación expresa de beneficiarios deberase acompañar documentación
acreditativa da súa condición de beneficiario conforme á orde de prelación
establecida neste Regulamento.
c)
Na continxencia de incapacidade laboral en calquera dos seus graos, copia da súa
declaración expedida pola administración competente ou, no seu caso, Sentenza
da orde xurisdicional social.
ORGANIZACIÓN E CONTROL
Artigo 34.- A Comisión de Control do Plan
1. O
funcionamento e execución do Plan de Pensións será supervisado por unha
Comisión de Control, formada por representantes do Promotor, partícipes e
beneficiarios, de forma que se garanta a presenza de todo os intereses, mantendo
sempre paridade entre o promotor, por unha banda, e partícipes e beneficiarios,
por outra.
2. A
Comisión de Control estará composta por 12
membros, de acordo co seguinte repartimento:
· Polo
Promotor: 6 membros
· Polos
Partícipes e beneficiarios do Subplan 1: 2 membros
· Polos
partícipes e beneficiarios do Subplan 2: 2 membros
· Polos
partícipes e beneficiarios do Subplan 3: 2 membros
3. O
cargo de membro da Comisión de Control será gratuíto.
Artigo 35.- Funcións da Comisión de Control
A Comisión
de Control do Plan terá as seguintes funcións:
a)
Supervisar o cumprimento das cláusulas do Plan en todo o que se refire aos
dereitos dos partícipes e beneficiarios.
b)
Seleccionar o Actuario ou Actuarios que deban certificar a situación e dinámica
do Plan, así como a aquel que deba realizar a revisión financeira actuarial do
Plan.
c) Nomear
os representantes da Comisión de Control do Plan na Comisión de Control do
Fondo de Pensións ao que estea adscrito. O número de membros que representarán
o Plan de Pensións na Comisión do Fondo, dependerá do que determine o Fondo
de Pensións CAIXAVIGO, F.P.
d) Propoñer
as modificacións que estime pertinentes sobre contribucións, prestacións e
outras variables, derivadas das revisións actuariais requiridas pola presente
normativa. Deberá seguirse o procedemento establecido nas especificacións do
propio Plan.
e)
Supervisar a actuación do saldo da conta de posición do Plan, no seu
respectivo Fondo de Pensións, aos requirimentos do réxime financeiro do propio
Plan.
f)
Representar xudicial e extraxudicialmente os intereses dos partícipes e
beneficiarios do Plan ante a Entidade Xestora do Fondo de Pensións.
g) Propoñer
e, de ser o caso, decidir nas demais cuestións sobre as que a lexislación
vixente lle atribúa competencias.
Artigo 36.- Elección dos membros da Comisión de
Control
1. Os
representantes do Promotor designaranse directamente por este, podénse remover
en calquera momento se se realiza a oportuna comunicación á Comisión de
Control.
2. Os
representantes dos partícipes e beneficiarios serán designados por acordo da
maioría dos representantes dos traballadores da empresa.
3.
Recibida a comunicación da designación de representantes na Comisión de
Control, no prazo máximo de dez días, procederase á substitución dos membros
representantes obxecto de renovación polos novos membros elixidos.
4. Se se
trata da primeira elección, a Comisión Paritaria procederá á súa disolución
e, cos membros representantes elixidos, constituirase a primeira Comisión de
Control.
Artigo 37.- Duración do cargo de membro da Comisión
de Control
A duración
do cargo electo de membro da Comisión de Control será de catro anos, poderá
ser reelixido.
Artigo 38.- Funcionamento da Comisión de Control
1. A
Comisión de Control designará de entre os seus membros un Presidente a quen
corresponderá convocar as súas sesións, dirixir as deliberacións e asumir a
representación dela. O voto do Presidente será de calidade no caso de empates.
O cargo de Presidente recaerá sempre nun dos membros representantes do
Promotor.
2.
Así mesmo, designará un Secretario que redactará acta das sesións e
levará os libros de actas.
3. A
Comisión de Control quedará validamente constituída cando, debidamente
convocada, estean presentes polo menos a metade máis un dos seus membros. A
representación dun membro na Comisión de Control só se poderá delegar noutro
membro dela.
4. Os
acordos da Comisión de Control adoptaranse por maioría simple.
5. A
Comisión de Control reunirase, polo menos, unha vez cada ano, e cando así o
soliciten, como mínimo, o 25% dos seus membros.
MODIFICACIÓN E LIQUIDACIÓN
Artigo 39.- Modificación do Plan de Pensións
1. A
modificación do presente Regulamento do Plan de Pensións poderase realizar a
pedimento de, polo menos, o 25% dos membros da súa Comisión de Control.
2. A
proposta de modificación requirirá:
a) Ditame
previo favorable dun actuario, se a modificación afecta ao réxime financeiro
do plan.
b) Voto
favorable de polo menos as 3/4 partes dos membros da Comisión de Control.
Artigo 40.- Terminación do Plan de Pensións
1. Serán
causas para a terminación, e posterior liquidación, do presente Plan de Pensións:
a) O
acordo de liquidación do Plan tomado por polo menos as 3/4 partes dos membros
da Comisión de Control.
b)
Calquera outro legalmente establecido.
A
terminación do Plan ou Subplans de Pensións por calquera das causas
establecidas nos apartados (b) e seguintes requirirá acordo da Comisión de
Control. A estes efectos, éste órgano deberá celebrar a correspondente reunión
no prazo de dous meses desde a concorrencia da causa de disolución ou terminación
e adoptar a decisión mediante acordo tomado por maioría simple, será así de
aplicación o artigo 32 da Lei de Regulación dos Plans e Fondos de Pensións.
2. En
todo caso, serán requisitos previos para a terminación do Plan a garantía
individualizada das prestacións causadas e a integración dos dereitos
consolidados dos partícipes noutro Plan de Pensións.
Artigo 41.- Normas para a liquidación do Plan de
Pensións
Decidida
a terminación do Plan de Pensións, a súa liquidación definitiva realizarase
de acordo coas seguintes normas:
a) A
Comisión de Control do Plan comunicaralles a terminación do Plan a todos os
partícipes e beneficiarios cunha antelación de tres meses.
b)
Durante o dito período de tres meses os partícipes deberanlle comunicar á
Comisión de Control do Plan a que Plans desexan trasladar os seus dereitos
consolidados.
c)
Durante o mesmo período, os beneficiarios deberanlle comunicar á Comisión de
Control do Plan se:
1.
Desexan cobrar en forma de capital o importe total do seu dereito
consolidado.
2.
Ou se desexan traslada o dito dereito consolidado a outro Plan de Pensións
que lles garanta individualmente o cobro das súas prestacións xa causadas.
Neste caso, deberán indicar a que Plan hai que trasladar os seus dereitos
consolidados.
d) Se ao
chegar a data de terminación do Plan, algún partícipe ou beneficiario non lle
comunicase á Comisión de Control o indicado nos anteriores apartados (b) e
(c), procederase ao traslado dos seus dereitos consolidados a outro Plan de
Pensións que fose seleccionado pola Comisión de Control.
e) Unha
vez trasladados os dereitos consolidados de tódos os partícipes e
beneficiarios, a Comisión de Control do Plan comunicará á Entidade Xestora do
Fondo ao que estaba adscrito a terminación definitiva do Plan.
f)
Finalmente, a Comisión de Control do Plan procederá á súa disolución.
INSTANCIAS DE RECLAMACIÓN
Artigo 42.- Instancias de Reclamación
Corresponde
á Comisión de Control a tutela e protección dos dereitos dos partícipes e
beneficiarios dos Plans de Pensións, deberá coidar que tales dereitos sexan
respectados pola promotora do Plan, así como a xestora e a depositaria do Fondo
de Pensións e actuar de conformidade aos principios de boa fe, equidade e
confianza recíproca.
Os partícipes
e beneficiarios do Plan de Pensións poden dirixir as súas reclamacións á
Comisión de Control, cando estimen que na actuación das Entidades Promotora,
Aseguradora, Xestora ou Depositaria sufriron un tratamento neglixente,
incorrecto ou non axustado a Dereito.
As
reclamacións presentaranse por escrito, debidamente asinadas polo reclamante ou
o seu representante legal. Nas reclamacións necesariamente farase constar o
nome, apelidos, número do DNI ou, no seu defecto, os datos do documento que
acredite de xeito fidedigno a personalidade do reclamante, así como o seu
domicilio e o nome do Plan de Pensións do que é partícipe ou beneficiario.
Así
mesmo, a Entidade Xestora pon a disposición dos seus clientes o seu Servizo de
Atención ao Cliente na Avenida de Burgos, 109; 28050 Madrid. Fax 91 595 54 96,
correo electrónico: atencionclientes@caser.es
O
devandito Servizo atenderá e resolverá conforme á normativa vixente, no prazo
máximo de dous meses dende a súa presentación, as queixas e reclamacións
formuladas directamente ou mediante representación acreditada por todos os partícipes
ou beneficiarios do plan de pensións, cando elas se refiran a intereses e
dereitos legalmente recoñecidos relacionados co desenvolvemento do plan, tanto
que deriven destas Especificacións, da normativa reguladora dos Plans e Fondos
de Pensións, da normativa de transparencia e protección da clientela ou das
boas prácticas e usos, en particular do principo de equidade.
As
queixas e reclamacións presentaranse por escrito en claquera das oficinas da
Entidade, por correo ou por medios informáticos, electrónicos ou telemáticos
sempre que estes permitan a súa lectura, impresión e conservación, e
respondan aos requisitos e características legais, establecidas no Regulamento
do Servizo de Atención ao Cliente de Caser.
Unha vez
obtida a resolución e esgotada a vía de reclamación ante o Servizo de Atención
ao Cliente, no caso de manter a súa disconformidade co resultado do
pronunciamento ou se transcorreron dous meses desde a data de recepción sen que
dito Servizo resolvese, poderá o reclamente presentar a súa reclamación ante
o Comisionado para a Defensa do Asegurado e do Partícipe en Plans de Pensións
no Paseo de la Castellana, 44; 28046 Madrid, Fax 91 339 71 13, cuxas decisións,
non obstante, non son vinculantes. Igualmente, poderá sometalas aos xulgados e
tribunais competentes.
En todas
as oficinas do Grupo Caser abertas ao público e na páxina web de Caser, www.caser.es,
os nosos clientes, usuarios ou prexudicados, atoparán á súa disposición un
modelo de impreso de reclamación así como o Regulamento para a Defensa do
Cliente do Grupo Caser, que regula a actividade e o funcionamento do Servizo de
Atención ao Cliente e as características e requisitos de presentación e
resolución de queixas e reclamacións.
Nas
resolucións teranse en conta as obrigacións e dereitos establecidos na
normativa reguladora dos Plans e Fondos de Pensións e a normativa de
transparencia e protección dos clientes de servizos financeiros (Real Decreto
Lexislativo 1/2002, de 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da
Lei de Regulación dos Plans e fondos de Pensións, Real Decreto 304/2004, de 20
de febreiro, polo que se aproba o Regulamento de Plans e Fondos de Pensións,
Lei de Reforma do Sistema Financeiro, lei de Institucións de Investimento
Colectivo, RD 303/2004 de 20-2 e Orde ECO 734/2004 de 11-3, Lei e Regulamento
para a Defensa de Consumidores e Usuarios, Lei de Condicións Xerais da
Contratación).
RÉXIME TRANSITORIO
Disposición Transitoria
Se a Comisión de Control do Plan decidise a mobilización da conta de posición do Plan a outro Fondo, terase en conta o disposto no artigo correspondente das normas de Funcionamento ao que se atopa actualmente adscrito o Fondo de Pensións CAIXANOVA, F.P.